Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucnost je modrá: Hyundai i-BLUE

  11:36aktualizováno  11:36
i-BLUE - už jméno bachratého hyundaie napovídá, co je zač. Modrý (anglicky "blue") koncept má být především ohleduplný z modré planetě Zemi. A tak místo klasický fosilních paliv využívá k pohybu vodík. Využívá k tomu už třetí generaci palivových článků Hyundaie.

Hyundai i-Blue | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Vodíkové i-BLUE postavené na základech hyundaiů do přírody (SUV) má spíše stěhovavé choutky. Do velkoobjemového interiéru se leze proti sobě otevíranými dveřmi, vejdou se tam ale pouze čtyři lidé, víc sedadel v i-BLUE není.

Nechybí klasické atributy konceptů bez ambicí na výrobu: rozmáchlé oblouky, velkorysé prosklení střechy, LED diody namísto žárovek a futuristický interiér hodný mezigalaktické dodávky s head-up displejem promítajícím řidiči důležité údaje na čelní sklo do zorného pole řidiče.

Palivové články živí elektromotor s maximálním výkonem 100 kW, který se přenáší na všechny čtyři kola. 115 litrů vodíku je v nádržích stlačeno tlakem 700 barů. Na "plnou" ujede vodíkový hyundai až 600 kilometrů, maximálně pojede 165 km/h. Nula je zapsaná v kolonce úrovně škodlivých emisí, z výfuku odkapává nejvýš voda.

Pohon je rovnoměrně rozložen pod podlahou auta, konstruktéři ve vývojovém centru v japonské Chibě tak dosáhli ideálního rozložení hmotností 50 na 50 mezi přední a zadní nápravu.

Hyundai i-BLUE v číslech

délka x šířka x výška x rozvor (mm)

4850 x 1850 x 1600 x 2850
pneumatiky 285/50 R20
pohon palivové články
maximální výkon elektromotoru 100 kW (napětí 450 V)
dojezd (km) 600

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.