Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucnost Mercedesu je v Detroitu schovaná v soše

aktualizováno 
Na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu představil Mercedes-Benz podobu modelů blízké budoucnosti. Německý výrobce zvolil netradiční prezentaci v podobě sochy.

Socha Mercedesu-Benz CLS | foto: Mercedes-Benz

Automobilky nové modely často představují nejprve jako koncepty, které testují reakce veřejnosti. Mercedes-Benz ale na detroitském autosalonu přišel s netradiční prezentací, která ukazuje budoucí směřování designu stuttgartského výrobce.

Mercedes-Benz totiž nepředstavil žádný koncept nebo stylistickou studii, ale sochu. Socha je navíc ztvárněna tak, že neodkrývá celý tvar připravovaného automobilu. Socha totiž zobrazuje budoucí mercedes přikrytý plachtou. Patrné jsou tak pouze některé detaily.

Socha Mercedesu-Benz CLS

Nejstarší automobilka na světě navíc ani neoznámila, který z budoucích modelů netradiční socha ztvárňuje. Velmi pravděpodobně to bude nová generace čtyřdveřového kupé CLS, které se v podobě klasického konceptu představí v březnu na autosalonu v Ženevě, sériové provedení pak přijede půl roku nato do Paříže. Elegantní sportovní mercedes by měl být představen v celé kráse právě v průběhu letošního roku.

Socha dává tušit, že budoucí Mercedes-Benz CLS (a pravděpodobně také další modely německé automobilky) dostanou agresivnější ztvárnění čelní masky inspirované modelem 300 SL ročníku 1954. Profil budoucího vozu nepostrádá elegantní křivky, patrná je velmi krátká záď. U připravovaného modelu ale pravděpodobně nezůstanou tak široké blatníky.

Gordon Wagener, šéfdesignér Mercedesu, se nechal na autosalonu v Detroitu slyšet: "Mým cílem je udělat z Mercedesu výrobce nejkrásnějších aut na světě a dát mu nezaměnitelný styl." Pro magazín Autocar ještě prozradil, že Mercedes CLS se dočká také varianty kombi.

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.