Diskuze

Budoucnost podle šéfů automobilek: potíže s nabíjením, prodej on-line

Do roku 2025 celosvětově zanikne 30 až 50 procent klasických automobilových dealerství. Prodej aut se přesune na internet a nastupující generace bude také více preferovat sdílení aut před jejich nákupem. Myslí si to více než polovina šéfů světových automobilek, které oslovila poradenská firma KPMG v rámci svého průzkumu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Najlepšia voľba pre alternatívne palivá aj najekologickejšia je CNG, najbližších 30 rokov sa pravdepodobnejšie nič lepšie nevymyslí.

0 0
možnosti

Sdílet ano, ale v rámci známých, rodiny. Jinak ne. Někteří lidi jsou prasata a proč bych měl jezdit autem, který používal asociál ?

1 0
možnosti

U sdílení aut je problém s tím, že k cizímu majetku se lidi dost často chovají jako prasata. Chování uživatelů k interiéru nezachrání ani autnomní řízení. Kromě toho je možné ve vlastním autě nechávat různé věci.

Myslím si, že pokud k tomu někdo lidi nedonutí (zákaz soukromého vlastnictví, vysoké daně, požadavek strašně drahé technologie apod.), tak vlastnictví auta neskončí. To ovšem neznamená, že sdílení nemá budoucnost, naopak, pokud někdo auto moc nevyužívá, tak to pro něj může být atraktivní, zvláště má-li jen nějakou starou ojetinu, jestli jet za stejné peníze autem starým 3 roky nebo 20 let je rozdíl. V souvislosti se zlepšující se veřejnou dopravou (kde by mohlo dost pomoci autonomní řízení) bude lidí, kteří se obejdou bez auta, přibývat, ale i tak si myslím, že sdílených aut nebude více než 30 %, nicméně záleží na technickém i politickém vývoji. Problém podle mého nebudou mít výrobci (aut bude méně, ale bude rychlejší obměna vozového parku), ale spíše autobazary.

Jinak vlastnění auta se může zdát nelogické, když auto přes 23 hod denně stojí bez využití, ale podobné nebo i nižší denní využití má hromada věcí, třeba prakticky všechny kuchyňské spotřebiče, tiskárna, lyže, většina knih, nářadí, jízdní kolo, tramvajenka, některé místnosti v bytu apod.

3 0
možnosti

přesně tak, vem si, jak vypadají služebáky, bývalé leasingy. Pokud to nebylo služební auto ředitele, ale střídali se na něm řidiči, je to pomalu pološrot.

0 0
možnosti

P35e13t84r 30B27á58č72a

17. 1. 2018 16:47

Sdilet auto muze jen naprosty, no radsi nic..

0 2
možnosti

Za hlavní trend blízké budoucnosti šéfové automobilek pokládají rozvoj vodíkových technologií.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/budoucnost-prodej-aut-automobil-auto-kpmg-fjg-/automoto.aspx?c=A180116_114011_automoto_fdv

R^R^

uz jim zrejme docvaklo ze spousta lidi proste auto na baterky nechce. Napr. v Nemecku lezi dotace na nakup auta ladem. Zajem minimalni a to je pritom Nemecko zeme s velkou kupni silou.

3 1
možnosti

Zato vodík letí z pultů.

0 0
možnosti

potíže s nabíjením - to mají pravdu. Ale v prodej aut on-line nevěřím. Vždyť auto není tričko, co si mohu koupit on-line a když je malé nebo velké, mohu vyhodit. Do auta je potřeba posadit se a vyzkoušet jeho jízdní vlastnosti, než ho koupím.

Stejně jako nekupuji byt on-line, aniž bych v něm byl a prohlídl si ho.

3 1
možnosti

Já v potíže s nabíjením nevěřím. Elektromobil bez možnosti nabíjení ve vlastní garáži si koupí jen blázen, zvlášť když bude mít alternativy v podobě hybridu apod.

0 0
možnosti

Nejsem posedlý vlastněním auta. Ale pořád nikde nikdo v podobných sdílecích vizích nevysvětluje, v čem bude pro mě vyšší komfort. Dobře, nebudu se muset o auto starat, platit pojištění apod. Ale teď mám auto kdykoli k dispozici. Nemusím čekat a zavolat si ho. Vím, kdo v autě jezdí (já a moje rodina). Vím, že tam nejel přede mnou člověk s žloutenkou, narkoman s jehlou. Nekouří se tam. Pokud by tam byl někde flek, vím, od čeho je. Mám tam autosedačku pro dítě. Budou mít sdílená auta autosedačky? Kolik? Na jak velké děti? Bude se ve sdílených autech smět kouřit nebo jíst? V mém se to nedělá. Bude auta někdo po každé jízdě čistit? Pochybuji.

9 0
možnosti

Je to vidět i u služebních aut. Rozdíl mezi auty "referentsky řízenými" skupinou řidičů a auty přidělenými jednomu řidiči je zpravidla viditelný na první pohled.

2 0
možnosti

Sdílení aut je leda tak pro dochvilné masochisty. Ostatní stejně budou mít raději vlastní auto, ideál pak služební, které bude mít kdykoliv k dispozici, bez toho aby se tomu sdílení časově přizpůsoboval, nebo ho to omezovalo.

3 0
možnosti

Auto je dost drahá hračka na to, aby jsem si ji koupil aniž bych do ní aspoň sedl, sedačku si taky nekupujete podle obrázku nebo jo?

Společnosti, které budou ty sdílecí auta vlastnit nejsou charita, navíc pokud si toho někdo náhodou nevšiml tak v noci je na silnicích prázdno, ale ráno a odpoledne poněkud narváno takže těch aut bude potřeba skoro stejně a kdo to bude platit? Firma určitě ne:-P;-D

Vodík má spoustu nevýhod, ale pokud někdo přijde na způsob jak ho efektivně vyrobit což je mnohem pravděpodobnější než, že někdo zázračně po 150 letech přijde s baterkou vážící 100kg a mající energii na 1000km tak proč ne

4 1
možnosti

100 kg? není to zbytečně moc? ;-D

0 0
možnosti

Teoreticky asi správně - nevím, jak bude sdílení fungovat, ve chvíli, kdy na stejný čas a dobu se sejde víc zájemců o auto. Ale to se vyřeší.

problém vidím víc ve vodíku. I když ho vyrobíme, budeme potřebovat na jeho výrobu energii - ale i to se dá.

Větší otázkou bude, čím se nahradí ropa a uhlí pro výrobu maziv, plastů, výrobu kovů apod.

0 0
možnosti

ropy a uhliho je hafo a pokud ubude aut na naftu a benzin a hlavne nakladnich tak zbude ropy jeste vic.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...