K žádným takovým náladám, nebo dokonce jednání v rámci celého koncernu nedošlo?
Je to čistá spekulace.
Ale jak mohla vzniknout?
Snad z nesprávné logiky, podle které by měla Škoda vyrábět laciné vozy proto, že je jedinou automobilkou koncernu z území bývalého východního, postkomunistického bloku.
A úvahy v rámci koncernu...
Mohlo také dojít ke špatnému pochopení, když se začalo víc mluvit o úmyslu silněji obsadit lacinější segment.
Snad by se pozice Škodovky mohla posílit po vstupu země do EU.
Pozice je pevná a daná. Sám vstup už moc nezmění. Spíš půjde například o imisní normy a podobně. Ale to jsou věci, které nabíhají už v dnešní době.
Jak je Škoda spokojena se svou prezentací v Ženevě?
Ano, to je další doklad toho, že určité přehlížení významu Škodovky v rámci koncernu je jen spekulace. Vždyť výstavní prostor se rozděluje samozřejmě v rámci celého koncernu, a porovnám-li metry čtvereční, které máme k dispozici my a které má hned v sousedství Volkswagen nebo Seat, vím, že nás nikdo nepřehlíží. Cítím se plnohodnotně.
Neuvažujete o designovém odlišení superbu od octavie? To je to, co mu zřejmě tolik škodí v prodejnosti.
Když někdo přejde z trojkové řady bavoráka na pětkovou, taky ta změna navenek není tak veliká. Dokázat odlišit superb je především otázka svezení se v něm. V tomto ohledu nám moc a moc pomohl pražský summit NATO mnoho lidí se v superbech povozilo a zachytili jsme řadu ohlasů, překvapených, jaké je to dobré auto.
Ale bilance prodeje radost v Mladé Boleslavi dosud spíš kazila.
Naopak. Počty prodaných automobilů za poslední dva měsíce nás opět plní optimismem. Vyvíjí se to dobře.
Škoda poutala na stánku v Ženevě pozornost se závodní sestrou známé Fabie RS. Vy máte minulost sportovního jezdce, už jste se ve Fabii WRC svezl?
Ještě ne. Ale nutkání cítím. Zároveň však mám k tomu autu ohromný respekt - já jsem soutěžil na strojích, které byly na úrovni stát- ních soutěží, a tady je řeč o autě, které se bude zúčastňovat světových mítinků. To není jen tak. Ale když jsem s vedením sportovního týmu mluvil, zkoušel jsem, zda by nebylo možné usednout alespoň do Octavie WRC. Řekli mi: A proč ne do fabie?! Je to na dobré cestě.
Vezmete ji na asfalt, nebo raději na šotolinu?
Na šotolinku!