Bugatti 16 C Galibier Concept

Bugatti 16 C Galibier Concept | foto: Bugatti

Bugatti 16 C Galibier: superlimuzína, které není frankfurtský autosalon dost nóbl

  • 66
NEJ auto současnosti - Bugatti Veyron - dostane parťáka. Výrobce už má koncept čtyřdveřového supervozu, který nebude mít svými výkonovými parametry konkurenci. Na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu ale novou bugatku neuvidíte, představili ji jen pár vyvoleným.

Bugatti, které patří do koncernu Volkswagen, v současné době nabízí pouze jediný model - exkluzivní supersport Veyron, který maloval stávající šéfdesignér Škody Jozef Kabaň. Tisícikoňový stroj by měl v dohledné době doplnit neméně exkluzivní čtyřdveřový vůz, který automobilka představila v podobě konceptu v sídle značky v Molsheimu.

Koncept luxusního čtyřdveřového vozu od Bugatti dostal název podle jednoho z průsmyků, kterým vede trať slavného cyklistického závodu Tour de France. Galibier byl však také název čtyřdveřové verze historického modelu Type 57.

Gugatti 16 C Galibier Concept

Svým designem nedává koncept nového Bugatti nikoho na pochybách, s kým má tu čest. Předek exkluzivního automobilu má masku chladiče ve tvaru podkovy, jak je pro značku charakteristické. Přední rozměrná světla jsou složená z LEDek.

Ačkoliv výrobce označuje novinku jako čtyřdveřovou, je Bugatti 16 C Galibier Concept vlastně pětidveřový automobil, jelikož zadní stěna je výklopná. Stejné řešení zvolilo třeba Porsche u panamery. Zajímavostí je podélné rozdělení zadního okna linkou, která se táhne po celé délce vozu. Karoserie nového Bugatti je vyrobena z uhlíkových vláken, jež při podsvícení odhalují svoji strukturu. Přední blatníky a dveře jsou potom z leštěného hliníku.

Gugatti 16 C Galibier Concept

Profil vozu vypadá velmi dynamicky, skvělá aerodynamika je vzhledem k použité pohonné jednotce nutná. Bugatti 16 C Galibier Concept totiž pohaní osmilitrový šestnáctiválec, který má dvoustupňové přeplňování. Motor je schopen provozu i na etanol.

Výkonový potenciál nového bugatti dává tušit osm koncovek výfuků. Výrobce však detaily ohledně výkonových parametrů prozatím neprozradil. Vzhled k tomu, že novinku galibier označil za nejvýkonnější čtyřdveřový vůz, dá se očekávat, že maximální rychlost dosáhne nejméně 350 km/h. Jízdní zážitek podporuje pohon všech čtyř kol a keramické brzdy.

Vedle elegantního exteriéru nezůstává pozadu ani neméně exkluzivní interiér. Vnitřek nového bugatti je celý kožený, doplněný o dřevěný obklad. Přední část interiéru vypadá prostorně, záběr na zadní sedadla automobilka nezveřejnila. Specialitou jsou v palubní desce usazené hodinky Reverso Tourbillon od švýcarské hodinářské firmy Parmigiani, které lze díky chytré konstrukci koženého pásku nosit i na zápěstí.