VIDEO: Nejrychlejší auto světa umí přes 444 kilometrů v hodině

  16:00aktualizováno  16:00
Jet přes 400 km/h umí jen málokteré auto na světě. Dvě z nich se teď perou o titul nejrychlejšího. Bugatti Chiron a Koenigsegg Agera RS. Které bude nejrychlejším?

U Bugatti musí být pěkně naštvaní. Ještě v srpnu v euforii bouchali šampaňské. Pozvali si expilota F1 Juana Pabla Montoyu, posadili ho do své rakety Chiron a nechali ho vystřelit z nuly na 400 km/h a prudce zabrzdit zpět na nulu. Montoya to zvládl za 41,66 sekundy a byl z toho světový rekord.

Bugatti tak rázem drželo hned dva rekordy – ještě absolutní rychlostní pro sériové vozy, který v roce 2010 ustanovil na 434 km/h Veyron SuperSport. Navíc ohlásili, že příští rok chtějí jet ještě rychleji. Radost ovšem vydržela jen do 4. listopadu 2017, kdy je tvrdě zchladili Švédové.

Fotogalerie

Pětačtyřicetiletý šéf a zakladatel stejnojmenné švédské automobilky Christian von Koenigsegg nechal přivézt do nevadské pouště nedaleko Las Vegas „hypersport“ Agera RS a na uzavřeném úseku dálnice do něj posadil testovacího jezdce Niklase Lilju.

A ten překonal oba rekordy! „0–400–0“ zvládl za 36,44 sekundy, maximálku posunul na 444,6 km/h. Neoficiálně prý při cestě tam – jede se vždy stejný úsek oběma směry a výsledek se zprůměruje – dosáhl dokonce rychlosti 468 km/h. Platí ale průměrný čas. Ten už je ověřen firmou Racelogic a uznán.

Na tahu je tedy Bugatti, které v závěru videa z Montoyova krátkého rekordu významně a slibně posouvá ručičku tachometru chironu ke 450... Nebo snad překvapí někdo jiný? Nejblíže k tomu má teoreticky americký Hennessey Venom F5. Předchozí model GT téhle značky už čtyřstovku pokořil (435 km/h) a novinka je ještě rychlejší.

Souboj rekordů

Kdo také (prý) jede přes 400 km/h?

Hennessey Venom F5: Texaská firma dříve „tunila“ lotusy, teď  staví vlastní stroje. Motor, dvakrát přeplňovaný osmiválec, má výkon 1 193 kW, auto váží jen 1,3 tuny. Na 300 km/h je tak za deset sekund, maximální rychlost se má blížit 500 km/h. Cena: 35 milionů korun.

Porsche 9ff GT9 VMax: Totálně přestavěná 911 GT3 by podle německé ladičské firmy měla jet 437 km/h. Na třístovce je za 13 sekund. Cena: 22 milionů Kč.

Fahlke Larea GT1 S12: Německá raketa, která smí jezdit po silnici, to je GT1 S12. Auto s karbonovou karoserií váží jen 980 kg, takže je díky osmiválci o výkonu 930 kW a krouťáku 1 600 Nm na stovce za rovné dvě sekundy! Maximální rychlost by měla být 430 km/h.

Autor:

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Další z rubriky

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

EU se dohodla na emisích, do roku 2030 se musí snížit o 37,5 procenta

Ilustrační foto

Evropská unie dosáhla kompromisu v otázce, jak výrazně snížit emise oxidu uhličitého u aut. Do roku 2030 tak škodlivé...

Najdete na iDNES.cz