Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nejrychlejší auto světa umí přes 444 kilometrů v hodině

  16:00aktualizováno  16:00
Jet přes 400 km/h umí jen málokteré auto na světě. Dvě z nich se teď perou o titul nejrychlejšího. Bugatti Chiron a Koenigsegg Agera RS. Které bude nejrychlejším?

U Bugatti musí být pěkně naštvaní. Ještě v srpnu v euforii bouchali šampaňské. Pozvali si expilota F1 Juana Pabla Montoyu, posadili ho do své rakety Chiron a nechali ho vystřelit z nuly na 400 km/h a prudce zabrzdit zpět na nulu. Montoya to zvládl za 41,66 sekundy a byl z toho světový rekord.

Bugatti tak rázem drželo hned dva rekordy – ještě absolutní rychlostní pro sériové vozy, který v roce 2010 ustanovil na 434 km/h Veyron SuperSport. Navíc ohlásili, že příští rok chtějí jet ještě rychleji. Radost ovšem vydržela jen do 4. listopadu 2017, kdy je tvrdě zchladili Švédové.

Fotogalerie

Pětačtyřicetiletý šéf a zakladatel stejnojmenné švédské automobilky Christian von Koenigsegg nechal přivézt do nevadské pouště nedaleko Las Vegas „hypersport“ Agera RS a na uzavřeném úseku dálnice do něj posadil testovacího jezdce Niklase Lilju.

A ten překonal oba rekordy! „0–400–0“ zvládl za 36,44 sekundy, maximálku posunul na 444,6 km/h. Neoficiálně prý při cestě tam – jede se vždy stejný úsek oběma směry a výsledek se zprůměruje – dosáhl dokonce rychlosti 468 km/h. Platí ale průměrný čas. Ten už je ověřen firmou Racelogic a uznán.

Na tahu je tedy Bugatti, které v závěru videa z Montoyova krátkého rekordu významně a slibně posouvá ručičku tachometru chironu ke 450... Nebo snad překvapí někdo jiný? Nejblíže k tomu má teoreticky americký Hennessey Venom F5. Předchozí model GT téhle značky už čtyřstovku pokořil (435 km/h) a novinka je ještě rychlejší.

Souboj rekordů

Kdo také (prý) jede přes 400 km/h?

Hennessey Venom F5: Texaská firma dříve „tunila“ lotusy, teď  staví vlastní stroje. Motor, dvakrát přeplňovaný osmiválec, má výkon 1 193 kW, auto váží jen 1,3 tuny. Na 300 km/h je tak za deset sekund, maximální rychlost se má blížit 500 km/h. Cena: 35 milionů korun.

Porsche 9ff GT9 VMax: Totálně přestavěná 911 GT3 by podle německé ladičské firmy měla jet 437 km/h. Na třístovce je za 13 sekund. Cena: 22 milionů Kč.

Fahlke Larea GT1 S12: Německá raketa, která smí jezdit po silnici, to je GT1 S12. Auto s karbonovou karoserií váží jen 980 kg, takže je díky osmiválci o výkonu 930 kW a krouťáku 1 600 Nm na stovce za rovné dvě sekundy! Maximální rychlost by měla být 430 km/h.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Němci vyvíjejí auto se slunečním pohonem, objednává se zatím bez baterek

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na...

Německá společnost Sono Motor pracuje na plně elektrickém automobilu Sion, který má v karoserii zabudované solární...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Najdete na iDNES.cz