Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bugatti - chybí vám v garáži? Jedno je v ČR na prodej.

  12:44aktualizováno  12:44
V oficiálních českých statistikách nefiguruje, ale přesto existuje. Jako bleděmodrý přízrak se objevuje na silnicích a dálnicích především středočeského kraje se značkou začínající písmenem A - Bugatti EB 110. Další exemplář v černé metalíze je právě na prodej na jižní Moravě.

Stávající majitel si 560 koní výkonu a nepopsatelnou výjimečnost cení na 10 750 000 korun.

Milovníci supersportů a milionáři topící se v penězích nedočkavě vyhlížejí nové Bugatti Veyron. Jeden z jeho předchůdců se ale už po Českých silnicích prohání, možná k němu přibude další.

Bugatti EB 110

První pokus o vzkříšení slavné automobilky minulosti začal koncem 80. let, za vším tehdy stál finanční makléř z jižního Tyrolska Romano Artioli. První prototypy bugatti s označením EB110 (zvoleným na počest 110. výročí narození Ettore Bugattiho, zakladatele automobilky), byly hotovy v roce 1989.

Bugatti Veyron

Historie výroby - nevýroby - výroby - nevýroby... veyronu už začíná být obehranou písničkou s nádechem trapnosti. Nekonečný příběh nešťastného bugatti začal v roce 2001. Nejdříve měla "noční můra Volkswagenu", kterému bugatti patří, problémy s vyvážeností, pak moc nedrželo na silnici (problémy se stabilitou a aerodynamikou) a nyní se testuje výdrž motoru a celého auta vůbec.

S osmilirovým šestnáctiválcem o výkonu 1001 koní má veyron 16.4 pokořovat čtyřsetkilometrovou rychlost, ani to však není úplně jisté. Po letech rozhodování, jestli supersport vyrábět nebo ne, je nakonec rozhodnuto o jeho výrobě. Auto však, díky nákladům na vývoj, za které by s trochou nadsázky mohl VW poslat celé představenstvo na dovolenou do vesmíru,  nebude nikdy ziskovým podnikem.

Bugatti Veyron 16.4 bude vybaveno pohonem všech kol a také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Maximální kroutící moment, který musí přenášet je 1250 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h auto zvládne za 2,9 sekundy, na třístovku to umí za 14 sekund. Výroba snad už konečně odstartuje letos v létě, první veyrony poputují k zákazníkům v druhé polovině roku.

Tapety ZDE.

V následujících dvou letech se připravovala a dolaďovala výroba, a konečně, 15. záři 1991 bylo auto představeno v Paříži. S cenou 350 000 dolarů patřilo k nejdražším a s maximální rychlosti kolem 350 km/h také nejrychlejším vozům planety. Odlehčená, odladěná a závodně vybavená verze SS stála ohromujících 537 600 dolarů (asi 16 milionů korun).

V předprodukci se vyrobilo pět hliníkových šasi, poté následovalo osm prototypů. Nakonec se vyrobilo celkem 139 vozů.

V roce 1995 však přišel bankrot celého projektu. O dva roky později zakoupila zařízení na výrobu EB110 firma Dauer z německa. O rok později se Bugatti stalo součástí německého koncernu VW.

Co je EB110 zač?

Odpověď je jednoduchá: Supersport až do morku kostí. Tříapůllitrový dvanáctiválec do V svírající úhel 60 stupňů, přeplňovaný čtyřmi turbodmychyadly, je uložen před zadní nápravou za zády posádky. Maximální výkon je 412 kW/610 koní (při 8000 otáčkách), 610 Newtonmetrů kroutícího momentu je přenášeno na všechna čtyři kola, 73 % jde na zadní a 27 na přední nápravu.

Maximum otáček motoru je na hodnotě 8500 ot/min. Nezkalený pocit opravdového automobilového šílenství nekazí elektronická "hejblátka" dneška. Auto má šestistupňovou manuální převodovku.

Raketa na čtyřech kolech pokoří stokilometrovou rychlost za 3,3 sekundy. Maximální naměřená rychlost je 351 kilometrů v hodině.

Bogatti EB 110 v číslech

MOTOR

zážehový vidlicový dvanáctiválec (60°) přeplňovaný čtyřmi turbodmychadly, uložený před zadní nápravou 

Zdvihový objem (cm3) 

3500

Vrtání × zdvih (mm)

81×56,6

Max. točivý moment (Nm/min-1)

610Nm/4200ot.

Max. výkon (kW/min-1)

412kW/8000ot

Vstřikování

Gestion Bugatti

Rozvod 

pětiventilový DOHC (60 ventilů)

Převodovka

šestistupňová manuální

Poháněná kola

všechna čtyři (73% zadní náprava, 27% přední)

Brzdy

kotoučové, průměr 322mm, ABS Bosch Bugatti 

Pneumatiky

přední: 245/40 ZR18, zadní: 325/30 ZR18

Délka/šířka/výška (mm)

4399/1941/1115

Rozvor (mm)

2550

Rozchod kol vpředu/vzadu (mm)

1549/1618

Objem kufru (l) 

70

Objem nádrže (l)

120

Pohotovostní hmotnost (kg)

1620

Max. rychlost (km/h)

351

Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)

3,3

Zrychlení z 0 na 160 km/h (s)

8,2

400m s pevným startem  (s)

11,7 (rychlost 200km/h)

Kilometr s pevným startem (s)

19,8

Brzdná dráha z 60mph (96km/h) (m)

36,5

Spotřeba paliva EHK (90km/h-120km/h-město)

9/13/20,8 8,5/13/18,9

Čtěte také: Čím jezdím? Autem za 10 milionů

Ferrari Enzo

Kdo jezdí v nejdražších autech u nás? Čtěte ZDE

Bugatti EB110

Bugatti EB110

Autoři: ,






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.