Bugatti - chybí vám v garáži? Jedno je v ČR na prodej.

  12:44
V oficiálních českých statistikách nefiguruje, ale přesto existuje. Jako bleděmodrý přízrak se objevuje na silnicích a dálnicích především středočeského kraje se značkou začínající písmenem A - Bugatti EB 110. Další exemplář v černé metalíze je právě na prodej na jižní Moravě.

Stávající majitel si 560 koní výkonu a nepopsatelnou výjimečnost cení na 10 750 000 korun.

Milovníci supersportů a milionáři topící se v penězích nedočkavě vyhlížejí nové Bugatti Veyron. Jeden z jeho předchůdců se ale už po Českých silnicích prohání, možná k němu přibude další.

Bugatti EB 110

První pokus o vzkříšení slavné automobilky minulosti začal koncem 80. let, za vším tehdy stál finanční makléř z jižního Tyrolska Romano Artioli. První prototypy bugatti s označením EB110 (zvoleným na počest 110. výročí narození Ettore Bugattiho, zakladatele automobilky), byly hotovy v roce 1989.

Bugatti Veyron

Historie výroby - nevýroby - výroby - nevýroby... veyronu už začíná být obehranou písničkou s nádechem trapnosti. Nekonečný příběh nešťastného bugatti začal v roce 2001. Nejdříve měla "noční můra Volkswagenu", kterému bugatti patří, problémy s vyvážeností, pak moc nedrželo na silnici (problémy se stabilitou a aerodynamikou) a nyní se testuje výdrž motoru a celého auta vůbec.

S osmilirovým šestnáctiválcem o výkonu 1001 koní má veyron 16.4 pokořovat čtyřsetkilometrovou rychlost, ani to však není úplně jisté. Po letech rozhodování, jestli supersport vyrábět nebo ne, je nakonec rozhodnuto o jeho výrobě. Auto však, díky nákladům na vývoj, za které by s trochou nadsázky mohl VW poslat celé představenstvo na dovolenou do vesmíru,  nebude nikdy ziskovým podnikem.

Bugatti Veyron 16.4 bude vybaveno pohonem všech kol a také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Maximální kroutící moment, který musí přenášet je 1250 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h auto zvládne za 2,9 sekundy, na třístovku to umí za 14 sekund. Výroba snad už konečně odstartuje letos v létě, první veyrony poputují k zákazníkům v druhé polovině roku.

Tapety ZDE.

V následujících dvou letech se připravovala a dolaďovala výroba, a konečně, 15. záři 1991 bylo auto představeno v Paříži. S cenou 350 000 dolarů patřilo k nejdražším a s maximální rychlosti kolem 350 km/h také nejrychlejším vozům planety. Odlehčená, odladěná a závodně vybavená verze SS stála ohromujících 537 600 dolarů (asi 16 milionů korun).

V předprodukci se vyrobilo pět hliníkových šasi, poté následovalo osm prototypů. Nakonec se vyrobilo celkem 139 vozů.

V roce 1995 však přišel bankrot celého projektu. O dva roky později zakoupila zařízení na výrobu EB110 firma Dauer z německa. O rok později se Bugatti stalo součástí německého koncernu VW.

Co je EB110 zač?

Odpověď je jednoduchá: Supersport až do morku kostí. Tříapůllitrový dvanáctiválec do V svírající úhel 60 stupňů, přeplňovaný čtyřmi turbodmychyadly, je uložen před zadní nápravou za zády posádky. Maximální výkon je 412 kW/610 koní (při 8000 otáčkách), 610 Newtonmetrů kroutícího momentu je přenášeno na všechna čtyři kola, 73 % jde na zadní a 27 na přední nápravu.

Maximum otáček motoru je na hodnotě 8500 ot/min. Nezkalený pocit opravdového automobilového šílenství nekazí elektronická "hejblátka" dneška. Auto má šestistupňovou manuální převodovku.

Raketa na čtyřech kolech pokoří stokilometrovou rychlost za 3,3 sekundy. Maximální naměřená rychlost je 351 kilometrů v hodině.

Bogatti EB 110 v číslech

MOTOR

zážehový vidlicový dvanáctiválec (60°) přeplňovaný čtyřmi turbodmychadly, uložený před zadní nápravou 

Zdvihový objem (cm3) 

3500

Vrtání × zdvih (mm)

81×56,6

Max. točivý moment (Nm/min-1)

610Nm/4200ot.

Max. výkon (kW/min-1)

412kW/8000ot

Vstřikování

Gestion Bugatti

Rozvod 

pětiventilový DOHC (60 ventilů)

Převodovka

šestistupňová manuální

Poháněná kola

všechna čtyři (73% zadní náprava, 27% přední)

Brzdy

kotoučové, průměr 322mm, ABS Bosch Bugatti 

Pneumatiky

přední: 245/40 ZR18, zadní: 325/30 ZR18

Délka/šířka/výška (mm)

4399/1941/1115

Rozvor (mm)

2550

Rozchod kol vpředu/vzadu (mm)

1549/1618

Objem kufru (l) 

70

Objem nádrže (l)

120

Pohotovostní hmotnost (kg)

1620

Max. rychlost (km/h)

351

Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)

3,3

Zrychlení z 0 na 160 km/h (s)

8,2

400m s pevným startem  (s)

11,7 (rychlost 200km/h)

Kilometr s pevným startem (s)

19,8

Brzdná dráha z 60mph (96km/h) (m)

36,5

Spotřeba paliva EHK (90km/h-120km/h-město)

9/13/20,8 8,5/13/18,9

Čtěte také: Čím jezdím? Autem za 10 milionů

Ferrari Enzo

Kdo jezdí v nejdražších autech u nás? Čtěte ZDE

Bugatti EB110

Bugatti EB110

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...