Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bugatti končí s veyronem, v Ženevě se loučí La Finale

  16:02aktualizováno  16:02
Svého času nejrychlejší sériový vůz planety Bugatti Veyron po deseti letech výroby končí. Automobilka, která je součástí koncernu Volkswagen, totiž na ženevském autosalonu ukázala poslední prodaný kus nazvaný La Finale. Ten si údajně odveze zákazník z Blízkého východu.

Bugatti Veyron La Finale | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Model Veyron disponuje v základním provedení u svého osmilitrového šestnáctiválce se čtyřmi turby výkonem 1000 koní a maximální rychlostí 407 km/h. V různých omezených edicích pak nejvyšší rychlost ještě vzrostla a výkon se zvýšil na 1200 koní.

Bugatti Veyron La Finale


Výkonem 1200 koní disponuje i La Finale, které vychází z otevřené verze Grand Sport. Z nuly na 100 km/h vůz zrychlí za 2,6 vteřiny. Auto má červeno-černé provedení, stejně jako vůbec první vyrobený exemplář. O ceně se jen spekuluje, podle odborníků to ale bude víc než průměrných 2,3 milionu eur, tedy přes 60 milionů Kč.

Bugatti vyrobila celkem 450 vozů Veyron, z toho 300 v provedení kupé a 150 otevřených Grand Sport. S prodejem posledních desítek kusů měla problémy. Právě na doprodej série musela počkat s přípravami nástupnického modelu. Ten by měl, stejně jako Veyron, mít ve výbavě šestnáctiválcový motor s ještě větším výkonem.

FOTOGALERIE

Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale

Autoři: ,


Nejčtenější



Další z rubriky

Nadýcháte po nealko pivu? Žádejte o odklad testu, radí slovenská policie

Ilustrační snímek

Řidiči nemusejí krátce po použití ústní vody či vypití jedné ze značek nealkoholického piva obstát v dechové zkoušce,...

VIDEO: Terénní monstra řádí v terénu

Offroad Trial

Drsná, ale krásná Valča na úpatí Malé Fatry se na přelomu června a července stala dějištěm dalšího ze závodů MČR v...

Jízda v Indii: kráva má přednost, v busu je bezpečnější sedět na střeše

Doprava pro otrlé: kromě běžných dopravních prostředků musíte v Indii počítat i...

Na světě je spousta míst, kde je doprava zcela chaotická, jízdní pruhy neznamenají vůbec nic a červené si nikdo...

Najdete na iDNES.cz