Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bugatti končí s veyronem, v Ženevě se loučí La Finale

  16:02aktualizováno  16:02
Svého času nejrychlejší sériový vůz planety Bugatti Veyron po deseti letech výroby končí. Automobilka, která je součástí koncernu Volkswagen, totiž na ženevském autosalonu ukázala poslední prodaný kus nazvaný La Finale. Ten si údajně odveze zákazník z Blízkého východu.

Bugatti Veyron La Finale | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Model Veyron disponuje v základním provedení u svého osmilitrového šestnáctiválce se čtyřmi turby výkonem 1000 koní a maximální rychlostí 407 km/h. V různých omezených edicích pak nejvyšší rychlost ještě vzrostla a výkon se zvýšil na 1200 koní.

Bugatti Veyron La Finale


Výkonem 1200 koní disponuje i La Finale, které vychází z otevřené verze Grand Sport. Z nuly na 100 km/h vůz zrychlí za 2,6 vteřiny. Auto má červeno-černé provedení, stejně jako vůbec první vyrobený exemplář. O ceně se jen spekuluje, podle odborníků to ale bude víc než průměrných 2,3 milionu eur, tedy přes 60 milionů Kč.

Bugatti vyrobila celkem 450 vozů Veyron, z toho 300 v provedení kupé a 150 otevřených Grand Sport. S prodejem posledních desítek kusů měla problémy. Právě na doprodej série musela počkat s přípravami nástupnického modelu. Ten by měl, stejně jako Veyron, mít ve výbavě šestnáctiválcový motor s ještě větším výkonem.

FOTOGALERIE

Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale

Autoři: ,




Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.