V dílně skupiny Samohýl Motor Zlín v Otrokovicích sestavili první motor k modelu Bugatti 40. "Máme radost, vše se podařilo. Motor běží, takže jsme spokojení," uvedl Jiří Valach, který se ve společnosti Samohýl MB stará o renovace historické techniky.
Jako první nastartovali čtyřválec objemu 1,5 litru pro elegantní Bugatti 40, kterých Ettore Bugatti vyrobil od roku 1926 kolem 830. "Je to klasická Bugattiho konstrukce. Motor má tři ventily na válec a spoustu prvků závodních motorů," popisují tvůrci. Právě "čtyřicítka" bude první z novodobých bugatek, kterou dokončí, další motory nastartují ve Zlíně během několika týdnů.
"Práce na replikách není vůbec snadná. Některé díly musíme sami vyrábět," poznamenal s tím, že teď se pustí do dalších modelů včetně legendární "pětatřicítky". Postup u závoďáku bude ještě složitější, v dílně ale věří, že se jim podaří repliku zhotovit.
Bugatti ze zlínaVíce o projektu čtěte zde |
"Pokud nám motor ve zkušební stolici ´zavrčí´, nic nebrání tomu, abychom do konce měsíce srpna zprovoznili první jeden až dva automobily," uvedl Ladislav Samohýl, předseda představenstva společnosti Samohýl MB s tím, že slavnostně představí modré závoďáky na Barum rally.
Vozy nebudou určené jen majetným zákazníkům, stanou se hlavní součástí nového zlínského muzea, kde si na své přijdou hlavně fanoušci vozů Bugatti. Celkem vyrobí ve společnosti Samohýl dvacet kusů replik legendární bugatky.