Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bugatti se narodil před 135 lety. Slavný Ital navrhl první vůz v 19 letech

  16:30aktualizováno  16:30
Jedničkou mezi sportovními vozy, na nichž závodila mimo jiné i Češka Eliška Junková, byly svého času automobily z továrny Ettore Bugattiho. Tento legendární italský automobilový konstruktér, který navrhoval i superluxusní auta, se narodil v Miláně před 135 lety, 15. září 1881.

Bugatti 51 (1931) tehdejšího automobilového závodníka Jiřího Kristiána Lobkovice v Národním technickém muzeu, expozici Dějiny dopravy. | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Ettore Bugatti se narodil do rodiny umělce a návrháře nábytku Carla Bugattiho, umění sám dokonce krátce studoval. První vůz navrhl už ve svých 19 letech. Poměrně rychle si udělal jméno, a když mu bylo pětadvacet, stal se hlavním inženýrem ve firmě Deutz v Kolíně na Rýnem.

Fotogalerie

Postupem času se Bugatti osamostatnil a prorazil na trhu soutěžních vozů. Mezi legendy značky se řadí modely Bugatti Typo 35 (1924) nebo luxusní verze Bugatti Royale (1928).

Miláňan Bugatti původně vyráběl své vozy v alsaském Molsheimu (tehdy patřících do Německa), firma zavřela v roce 1952, pět let po smrti Ettoreho.

V současnosti vyrábí luxusní vozy Bugatti koncern Volkswagen, který v roce 1998 koupil práva na značku. Na jejím znovuoživení má ovšem ví podíl italský investor Romano Artioli (jeho příběh čtěte zde).

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...
Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...

r.v. 2009, naj. 143 000 km, diesel
640 090 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.