Historické automobily mnoha značek a různého stáří jsou k vidění v Automuzeu ve Vratislavicích nad Nisou. Cenným exponátem je například prototyp osobní škodovky z konce čtyřicátých let; před týdnem sem ale dorazil další skvost.
"Jeho nálezce jej nemá kde garážovat, tak jej přivezl k nám. Auto je v dost zbědovaném stavu, stálo totiž zhruba dvacet let odstavené za stodolou v jedné vesnici," řekl Milan Bumba z muzea.
"Nyní sháníme k autu dostupné informace, pátráme po jeho historii. Víme jen, že to byl Werichův vůz," dodává Milan Bumba z Automuzea.
"Nyní je třeba rozhodnout, co s ním bude dál. Renovace by mohla vyjít na mnohem více peněz, než kolik by celé auto stálo," říká Bumba.
Podle jedné historky dokonce v třiapadesátém roce při měnové reformě tento automobil zachránil Wericha před ožebračením. "Dovezl si jej z Ameriky. Buick ho však omrzel a zalíbil se mu mercedes jakéhosi diplomata. Dohodl se s ním, že mu dá protiúčtem svůj vůz a zbytek doplatí. Diplomat si to však na poslední chvíli rozmyslel a nabídl Werichovi, že mu mercedes prodá. Werich tedy vypumpoval poslední vkladní knížku a rozbil poslední prasátko, takže v den měnové reformy byl úplně bez peněz, zato mu před domem stála dvě auta," napsal na internetovém blogu www.hyena.cz spisovatel a publicista Ondřej Neff.
Aby vynikly obří rozměry vozu, postavili vedle něj v Automuzeu maličkého italského Fiátku 500.
Werich byl vášnivým motoristou, za svůj život vystřídal přes tři desítky aut - v mládí jezdil například aerovkou 662, Fordem V8, po válce pak Škodou Tudor, Fordem Cortina anebo Volkswagenem Variant. Jedno z jeho aut se dostalo i do knih - své zážitky s velkým americkým vozem zaznamenal v povídce Lincoln 1933.