Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bushe bude vozit po Praze nejbezpečnější auto světa

aktualizováno 
Pražské ulice bude za týden brázdit černá prezidentská limuzína. Američtí prezidenti si ji s sebou vozí po celém světě. Cadillac One je totiž nejbezpečnější automobil na světě.

Cadillac DTS: Limuzína pro prezidenta USA - Cadillac One | foto: Cadillac

V prezidentské koloně jezdí vždy dvě identické limuzíny pro matení případných útočníků.

Informace o nich jsou přísně tajné. Neuvádějí se jejich rozměry, váha ani technické parametry. Není dokonce ani známo, kolik takových aut Bílý dům ve své pozemní flotile má. Podle nepotvrzených informací váží 6,3 metru dlouhá limuzína přes šest tun. Jen zadní dveře váží údajně kolem tří set kilogramů. Kvůli velké hmotnosti může auto jet maximální rychlostí 120 kilometrů v hodině. Auto má být vybaveno pohonem všech kol.

Cadillac One pro prezidenta USA

- délka: 6.3 metru
- váha: přes šest tun
- max. rychlost: 120 km/hod
- pohon všech čtyř kol
- 13cm silný titanokeramický pancíř
- speciální pneumatiky odolné proti průstřelu
- silná neprůstřelná skla
- vzduchotěsná kabina


Pohání ho osmiválcový 4,6litrový benzinový motor. Jaké parametry má agregát Bushovy limuzíny není známo, v sériovém provedení disponuje výkonem až 292 koní a maximálním kroutícím momentem 390 Nm.

Současný Cadillac One se nejvíce podobá sériovému modelu Cadillac DTS (DeVille Touring Sedan), ale má s ním společné pramálo. Na pohled je vyšší, širší i delší. Kliky dveří, u běžného typu zapuštěné, byly nahrazeny zvláštním modelem s bezpečnostním zařízením, které umějí ovládat jen speciálně cvičení příslušníci prezidentovy ochranky z Tajné služby (Secret Service).

Ručně vyráběná limuzína pro šest osob je údajně obrněna téměř 13 centimetrů silným speciálním titano-keramickým pancířem, který by měl odolat i protitankovému granátu. Pancéřovaný je i spodek vozu a okna jsou vyrobena z neprůstřelného skla. Auto má speciální kola schopná jízdy i po případném průstřelu pneumatik a jeho vnitřek je zabezpečen i proti chemickým nebo biologickým zbraním, díky tomu je vzduchotěsný a má samostatné zásobování kyslíkem.

Palivová nádrž je chráněna proti explozi a při útoku je možné v okolí vozu vytvořit kouřovou clonu. Neprůstřelné sklo je tak tlusté, že propouští jen velmi málo světla, což uvnitř nahrazuje speciální osvětlení.

Interiér laděný do modra obsahuje komunikační panel spojený se světem pěti anténami na víku kufru. Zadní sedadlo s prezidentským znakem uprostřed je možné upravit do různých poloh a údajně je schopné cestujícího za jízdy masírovat. K dispozici je mimo jiné skládací stolek a audiosystém se zásobníkem na deset CD disků.

Kolona doprovázející prezidenta mívá zhruba 35 aut. První polovina chrání hlavu státu před možným útokem, v ostatních se vezou prezidentovi spolupracovníci a novináři. Nedílnou součástí kolony je i dokonale vybavená záchranka mimo jiné se zásobami krve pro případ transfuze.

Doprovodná vozidla navíc zajišťují, aby kvůli zamezení odpálení trhaviny v okruhu 500 metrů nefungovaly mobilní telefony. Bushův "pojízdný sejf" je také zajištěný proti odposlechu. Prezidentův řidič může vozidlo řídit v noci i se zhasnutými světly. Napomáhá mu v tom systém nočního vidění. V případě jeho indispozice je možné limuzínu řídit i přes satelit.

Prezidentské vozy přiváží do měst, která nejvyšší představitel Spojených států navštíví, předem dopravní letadlo označované Air Force C-5 Galaxies.

Prezident může v cizině použít i auta americké armády nebo amerického velvyslanectví, ale stává se to prý velmi zřídka. Nikdy v zahraničí nesedá do místních vozů.

SPECIÁL: Bush v Praze

Na území Spojených států vlají na blatnících Cadillaku One prezidentská standarta a vlajka USA. Při oficiálních zahraničních návštěvách je prezidentský symbol nahrazen vlajkou hostitelského státu.

Cadillac DTS: Limuzína pro prezidenta USA - Cadillac OneCadillac DTS: Limuzína pro prezidenta USA - Cadillac OneMotor V8 4,6 l pro Cadillac DTS prezidenta USA



Cadillac DTS: Limuzína pro prezidenta USA - Cadillac OneCadillac DTS: Limuzína pro prezidenta USA - Cadillac OneCadillac DTS: Limuzína pro prezidenta USA - Cadillac One



Cadillac DTS: Limuzína pro prezidenta USA - Cadillac OneCadillac DTS: Limuzína pro prezidenta USA - Cadillac OneCadillac DTS: Limuzína pro prezidenta USA - Cadillac One



Cadillac DTS: Limuzína pro prezidenta USA - Cadillac OneCadillac DTS: Limuzína pro prezidenta USA - Cadillac OneCadillac DTS: Limuzína pro prezidenta USA - Cadillac One




Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.