Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BYD F1: nejlevnější auto na světě za 57 tisíc

aktualizováno 
Vypadá jako klon "kolíňat", vyrábí ho ale v Číně a bude stát necelých šedesát tisíc.

BYD F1 | foto: Caradisiac

O superlevném modelu čínské automobilky BYD už se mluví dlouho, francouzský autoblog caradisiac uveřejnil fotky ukazující finální podobu auta, které jako by z oka vypadlo Toyotě Aygo vyráběné u Kolína, ovšem s cenovkou znějící na částku 2 100 euro, tedy něco kolem 57 tisíc korun.

Na rekordně nízkou cenu aspiruje automobilová miniatura jménem BYD F1. Nechybí ji nic, co bychom neznali z usměvavé toyotičky od Kolína: pět dveří, výklopná zadní okénka nebo celoskleněné víko kufru.

Původní cena měla být vyšší. Mluvilo se o 30 tisících yuanů, nakonec se na čínský trh dostane za 23 tisíc, které odpovídají 2 147 eurům. Není bez zajímavosti, že auto za podobnou cenu slibuje také indická Tata.

Prozatím nejlevnějším autem na čínském trhu by podle všeho měl být model QQ3 s motorem 0,8 litru za 27 tisíc yuanů.

Zatím nejsou známa bližší čísla. Rozměry budou dost podobné aygu (délka 3,4, výška 1,6 a šířka 1,5 metru), objem a výkon motoru, spotřeba ani stále častěji akcentovaná hodnota vypouštěných emisí nejsou známy.

Otázkou také zůstává úroveň bezpečnosti a zpracování. Prozatím v této disciplíně čínští výrobci ztrácejí na zavedené automobilky asi nejvíce...

Najděte deset rozdílů:

BYD F1
Čínská kopie BYD F1

...a originální Toyota Aygo

Toyota Aygo


Autor:




Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.