Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Býk na zeleném pepři: Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera

  17:24aktualizováno  17:24
Občas je potkáte před kavárnami na pražských Příkopech, nebo vás předletí na německé dálnici. Teď ale hlavně odpočívají ve stáji a těší se na novou sezonu. Nový přírůstek do klubu superrychlých parkuje v Ženevě.

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

Kolem supersportů je na autosalonech největší nával. Tentokrát se na autosalonu v Ženevě tlačí dav kolem jedovatě zeleného lamborghini. Gallardo LP570-4 Superleggera podstoupilo uhlíkovou dietu. Superleggera znamená italsky "superlehká", v řeči čísel je tohle gallardo díky hojnému využití karbonu hubenější o 70 kilo, takže váha ukáže hmotnost 1340 kg.

Za záda posádky nahnali motoráři dalších deset koní výkonu. Každý z 570 (i toto číslo najdete v označení) koní je teď vytrénován k tahání 2,35 kila z celkové váhy nabroušeného lamba.

A navrch ještě konstruktéři srazili spotřebu a emise o pětinu oproti obyčejnému Gallardu LP570-4. Tento údaj ovšem zajímá kupce lamborghini až na posledním místě a tabulkové hodnoty jsou při ježdění, jak se na lamborghini sluší a patří, spíše utopií.

Nová superleggera vystřelí z nuly na stovku za 3,4 sekundy a uhání až 325 km/h. Dvoustovku pokoří za 10,2 sekundy. Na výběr bude mezi manuální a sekvenční převodovkou e-gear.

O pár stánků dál je povyk kolem zeleného Ferrari. To se do netradiční barvy obléklo, aby upozornilo na svou přívětivost k sedmikráskám. Jedovatě zelené lambo na stánku rozhodně nepřehlédnete, kvůli ekologičnosti provozu to ale asi nebude...

Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera

Děkujeme firmě SONY za půjčení kamery HDR-FX7E.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.