Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

C-Airscape: nový Citroën C5 jako kupé-kabrio

  9:02aktualizováno  9:48
Další ze snových konceptů Citroënu, které jsou ozdobou každého autosalonu, se jmenuje C-Airscape. Na přehlídce ve Frankfurtu ukáže, jak by mohl vypadat velký kupé-kabriolet v podání připravované nové C5.

Citroën C-Airscape | foto: Citroën / Stéphane Foulon

Velké kupé-kabrio má za úkol navnadit publikum na novou C5, která se podle všeho představí v Ženevě v březnu 2008.

Kromě oku lahodících tvarů dostane citroën nový systém skládání střechy, protentokrát vyrobené ze skla a materiálu z uhlíkových vláken, jejíž struktura připomíná klasickou plátěnou kabrioletí střechu.

S šedou karoserií ladí interiér potažený tmavě hnědou kůží. Středová část sedadel je stylizována do podoby článků náramku hodinek, zatímco jejich lemy jsou zdobeny spletí švů. U Citroënu je samozřejmostí volant s pevným středem, na kterém je seskupeno ovládání navigace, rádia, tempomatu a omezovače rychlosti a  palubního počítače.

Dlouhá kapota skrývá šestiválcový turbodiesel 2.7 HDi s výkonem 208 koní a maximálním krouticím momentem 440 Nm. Motor spřažený s šestistupňovou automatickou převodovkou je schopný spalovat i bionaftu.

C-Airscape má také představit nový systém pohonu pojmenovaný UrbanHybrid. Což je vlastně systém start & stop známý z některých sériových citroënů, který vypíná motor v případě, že auto stojí (například na semaforu).  Pokud je rychlost vozidla nižší než 6 km/h a řidič má nohu na brzdovém pedálu, motor zhasne. Opět sám nastartuje ve chvíli, kdy řidič uvolní brzdový pedál. Při zastavení se tak nespotřebovává palivo a v kombinovaném provozu dochází ke snížení emisí CO2 o 24 g.

Soustava palubního vybavení (klimatizace, rádio…) je navíc napájena rekuperací energie prováděnou během zpomalování a brzdění, což opět snižuje spotřebu a zabraňuje další produkci znečišťujících emisí.

Ladné kupé-kabrio také představí nový vylepšený systém regulace prokluzu kol - v případě airscapu devatenáctipalcových - jménem Snow Motion, běžně ho známe pod zkratkou ASR. 

Citroën C-AirscapeCitroën C-AirscapeCitroën C-Airscape



Citroën C-AirscapeCitroën C-Airscape


Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.