Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

C-Max: pokus o velký focus

  14:40aktualizováno  14:40
Nový Focus C-Max má se známým modelem automobilky Ford společného více než jen jméno. Hlavní devizou focusu jsou jízdní vlastnosti, které se v případě c-maxu podařilo ještě vylepšit. Podvozek vychází z "klasického" focusu, ale prošel modernizací.

C-Max má o 25 mm delší rozvor a o 40 mm větší rozchod kol. Výjimečná zadní náprava Control Blade byla upravena, vůz dostal oproti focusu větší brzdové kotouče (ve standardu i vzadu) a změn doznalo i uložení příčného stabilizátoru. Tyto úpravy zaručují spolu s vyztuženou karosérií opravdu dobré jízdní vlastnosti.

Interiér
Interiér automobilu je zcela nový a ani vzdáleně nepřipomíná odvážně až futuristicky řešený interiér focusu. Provedením a zejména pak výdechy ventilace připomíná interiér vozů koncernu Volkswagen. Vlastně už po otevření dveří jako by na člověka dýchla pověstná solidnost německého zpracování. Čím se interiér C-Maxu od koncernových automobilů liší, je umístění řadicí páky přímo v přístrojové desce. Toto řešení zaručuje větší pohodlí řidiče při změně rychlostních stupňů i vyšší bezpečnost posádky.

Přístrojovou desku "oživuje" leštěný hliník, který nalezneme nejen na čtyřramenném volantu, ale i na středovém tunelu, kličkách dveří nebo obroučkách samotných přístrojů. Spolu s kvalitními plasty a pohodlnými sedadly s dobrým bočním vedením toto řešení vyvolává pocit komfortu vozů vyšší střední třídy. Ve výbavě Trend a Ghia jej ještě podtrhuje elektricky ovládaná parkovací brzda.

Pětimístný vůz má druhou řadu sedadel dělenou v poměru 40:20:40. Komfort v této třídě nezvyklý však nabízí pouze čtyřem cestujícím. Ti vzadu pak mohou prostřední sedadlo sklopit dopředu, čímž vznikne stolek, ale vzhledem k umístění výklopných stolečků na opěradlech předních sedadel spíše zvolí druhou variantu.

Tou je překlopení prostředního sedáku dozadu, tedy do kufru a následné posunutí zadních sedadel ještě více dozadu. Tím vznikne nejen větší prostor pro nohy (o 100 mm), ale i větší boční prostor (o 60 mm), protože sedadla se při posunu vzad zároveň přesunou více doprostřed. Tímto flexibilním systémem jsou standardně vybavovány varianty Trend a Ghia.

Zavazadlový prostor nabízí v základním uspořádání objem 550 litrů. Sklopením nebo jednoduchým vyjmutím zadních sedaček jej lze rozšířit až na 1620 litrů. Demontáž sedadel trvá doslova pár sekund a vznikne tak nákladový prostor se zcela rovnou podlahou.

Motory
V současné době jsou nabízeny tři pohonné jednotky - jeden zážehový agregát a dva přeplňované vznětové motory, které Ford vyvíjel společně s PSA (Peugeot, Citroën). Zážehový šestnáctiventilový motor o objemu 1,8 litru vychází z agregátu použitého u modelu Mondeo. Dosahuje výkonu 88 kW (120 k) při 6000 ot/min. a maximálního točivého momentu 165 Nm při 4000 ot/min.

C-Max s tímto motorem zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 193 km/h. Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem je přitom těsně nad sedmi litry na sto kilometrů jízdy.

Celohliníkový vznětový agregát o objemu 1,6 litru disponuje výkonem 80 kW (109 k) při 4000 ot/min. a dosahuje maximálního točivého momentu 240 Nm při 1750 ot/min. Vůz s "šestnáctistovkou" pod kapotou pokoří hranici 185 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 11,3 sekundy. Průměrně si řekne podle údajů výrobce o 4,9 litru nafty na 100 kilometrů.

Silnější turbodiesel má objem dva litry, dosahuje výkonu 100 kW (136 k) při 4000 ot/min. a výborného maximálního točivého momentu 320 Nm dosáhne při 2000 ot.min. Z 0 na 100 km/h C-Max 2.0 TDCi zrychluje za 9,6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 200 km/h. Kombinovaná spotřeba je v případě tohoto motoru podle údajů výrobce 5,6 litru nafty na 100 km.

Poslední jmenovaný agregát je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco oba slabší motory se dodávají s manuální pětistupňovou převodovku. Bez zajímavosti není ani skutečnost, že během několika měsíců budou vznětové pohonné jednotky dodávané do Focusu C-Max vybavovány filtry pevných částic.

Cena Fordu Focus C-Max ještě nebyla stanovena.
Bezpečnost
Jako u každého automobilu, i u C-Maxu je základním ochranným prvkem pevný skelet karoserie. Její součástí jsou i výztuhy, které mají za úkol odvádět energii nárazu mimo prostor pro cestující. Aktivní bezpečnost zvyšují elektronické systémy zahrnuté do komplexu IPS (Intelligent Protection System) - protiblokovací systém brzd ABS, brzdový asistent a na přání dodávaný systém ESP, který v případě potřeby zasahuje do činnosti brzd a motoru tak, aby se vůz v kritické situaci stabilizoval.

Do systému IPS patří i prvky pasivní bezpečnosti, především velkoobjemové čelní a boční airbagy a průběžné hlavové airbagy, které po naplnění kryjí prostor oken od A až k C sloupku karoserie.

Závěrem
Mezi konkurenty Focusu C-Max patří například Renault Scénic nebo Volkswagen Touran. Renault je známý svými odvážnými tvary, zatímco Volkswagen charakterizuje konzervativní design. Ford jde jak se říká "zlatou střední cestou" a nabízí zákazníkům automobil na jehož karosérii nenajdeme žádné designérské výstřelky a při tom ji rozhodně nemůžeme označit jako konzervativní nebo snad nudnou.

Mezi konkurenty Focusu C-Max patří například Renault Scénic nebo Volkswagen Touran.

Jako u každého automobilu, i u C-Maxu je základním ochranným prvkem pevný skelet karoserie.

Podvozek C-Maxu vychází z "klasického" Focusu, ale prošel modernizací.

Na karosérii nenajdeme žádné designérské výstřelky, ale rozhodně ji nemůžeme označit jako konzervativní nebo snad nudnou.

Aktivní bezpečnost zvyšují elektronické systémy zahrnuté do komplexu IPS (Intelligent Protection System) - protiblokovací systém brzd ABS, brzdový asistent a na přání dodávaný systém ESP.

Nový Focus C-Max má se známým modelem automobilky Ford společného více než jen jméno. Hlavní devizou Focusu jsou jízdní vlastnosti, které se v případě C-Maxu podařilo ještě vylepšit.

Interiér automobilu je zcela nový a ani vzdáleně nepřipomíná odvážně až futuristicky řešený interiér focusu.

Přístrojová deska připomíná provedením a zejména pak výdechy ventilace interiér vozů koncernu Volkswagen.

Pětimístný vůz má druhou řadu sedadel dělenou v poměru 40:20:40.

Posunutím zadních sedadel vznikne nejen větší prostor pro nohy (o 100 mm), ale i větší boční prostor (o 60 mm), protože sedadla se při posunu vzad zároveň přesunou více doprostřed.

Vůz může být vybaven i vnějšími zpětnými zrcátky s integrovaným směrovým světlem.

Ve výbavě Trend a Ghia je také elektricky ovládaná parkovací brzda.

Za příplatek je možné získat DVD přehrávač Visteon.

Autoři:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.