Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

C3: sympatická francouzská "kulička"

  20:24aktualizováno  20:24
V Česku nejžádanější segment se v polovině května rozroste o další nepřehlédnutelný model, odvážný Citroën C3. Konstruktéři se při jeho vývoji inspirovali legendárním "ošklivým káčátkem" 2CV. Nyní je však řada na manažerech, aby dokázali navázat i na jeho obchodní úspěch. Nepůjde o úkol nikterak jednoduchý. "Cé trojka" bude totiž bojovat o zákaznickou přízeň s takovými evergreeny jako je Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo či lídrem českého trhu Škodou Fabia. Řadí se k nim především délkou 3,85 metru, čímž se v nabídce Citroënu zařazuje mezi saxo a xsaru.

Dle Francouzů nebude prý úplně bez šancí. Pozitivní body získá především nadprůměrným objemem zavazadlového prostoru s 305-ti litry, neobvyklou výškou 1,52 m a širokou paletou motorů. V nabídce se v počátku objeví zážehová jednotka 1,1 litru s výkonem 61 koní, agregát 1,4 (75 k) a šestnáctiventilová čtrnáctistovka (110 k) na přání s automatickou převodovkou se sekvenčním řazením. Nechybí ani moderní diesel 1,4 HDi vyvinutý ve spolupráci s Fordem. Na druhou polovinu roku Citroën plánuje ještě benzínový motor 1,4 16V s přeplňováním.

Charakteristiky jednotlivých pohonných jednotek uvádí následující tabulka.

Motor

1,1

1,4

1,6 16V

1,4 HDI

Největší výkon kW/k

44/60

55/75

80/109

50/68

Největší točivý moment Nm

94

118

147

150

Zrychlení 0-100 km/h

15,9

12,4

9,7

13,4

Největší rychlost km/h

157

168

192

165

Kombinovaná spotřeba

6,0

6,2

6,5

4,2


Zajímavou, ne pro každého však vítanou inovaci, najdeme v interiéru. Rychloměr je digitální a ani otáčkoměr přehledností zrovna nevyniká. Příjemné je uvnitř naopak velké množství odkládacích ploch. Praktickým zlepšením je i systém Moduboard, který umožňuje měnit výšku podlahy v zavazadlovém prostoru a přizpůsobovat ho  různé velikosti zavazadla.

Z letos vyrobených 160-ti tisíc novodobých "káčátek" jich chce dovozce v Česku umístit zhruba tisíc. Základní pětidvéřová varianta 1,1 X zahrnující dva airbagy, imobilizér či pyrotechnické předpínače pásů se bude prodávat za 314 900 korun. Ceny dalších variant uvádí následující tabulka.

kW/k

X

SX

Exclusive

1.1i

44/61

314 900 Kč

354 900 Kč

 

1,4i

54/75

 

383 900 Kč

1,4i automat

54/75

 

422 900 Kč

1,6i 16V

81/110

 

 

494 900 Kč

1,4 HDi

50/70

366 900 Kč

411 900 Kč

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Vědci se snaží lépe analyzovat průběh nehod, pomáhají crashtesty

Ukázku postupu záchranářů při simulované automobilové nehodě mohli vidět...

Lépe analyzovat průběh a příčiny dopravních nehod mají vědcům pomoci crashtesty, testovací nehody vozů sledované...

Škoda opakuje, že stěhování Superbu do Německa se neplánuje

Škoda Superb Combi

Česká značka patřící do koncernu Volkswagen bude v Německu montovat model Karoq. Žádné další změny ve výrobě modelů se...

Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

Parkování

„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“...

Najdete na iDNES.cz