Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillac Converj Concept: svalovec s duší ekologa

aktualizováno 
Jak se přesně čte jméno tohoto konceptu bez zlomenin jazyka není jasné. Stojí na základech Chevroletu Volt a ukazuje tak, že i americký svalovec může být milovníkem přírody.

Cadillac Converj Concept | foto: Cadillac

Klasické 2+2místné kupé Cadillac Converj s řádně nasupeným výrazem bude při jízdě vrčet elektromotorem. Baterie, které jej napájejí, zaručují dojezd až šedesát kilometrů.

Bob Lutz, člen vedení GM, který má na starosti vývoj, prohlásil: "Converj jasně ukazuje, jak může elektrické auto od Cadillacu vypadat a dokazuje, že nároční zákazníci mohou mít auto se silným designem a elektrickým pohonem nabízejícím dlouhý dojezd."

Cadillac Converj využívá platformu pojmenovanou Voltec. Elektromotoru vypomáhá malý čtyřválec. Mezi ním a koly ale není přímá vazba. Spalovací motor je na palubě jen proto, aby dodával energii elektromotoru, když je potřeba. Častěji ale bude auto tankovat ze zásuvky.

220 lithium-ionových baterií se nabije z 230voltové zásuvky za tři hodiny, u 120voltové musí čekat osm hodin. Baterie se samozřejmě dobíjejí také rekuperací při brzdění a palubní techniku živí solární panely na střeše.

Motor pohání přední jedenadvacetipalcová kola (zadní mají 22 palců) 370 kroutícími newtonmetry. 120 kilowattů výkonu auto rozjede na maximální stošedesátku. Cadillac Converj je 462 centimetrů dlouhý a 1883 mm široký. Výška je 1386 a rozvor 2742 milimetrů.

Autosalon Detroit

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.