Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillacu CT6 musí stačit dvoulitrový čtyřválec, a to má přes pět metrů

aktualizováno 
Americký Cadillac představil svůj nejluxusnější sedan, který bude v prodeji i v Evropě. Jak velí současná doba, pod kapotou nenajdeme žádný osmiválec s obřím objemem, ale třeba čtyřválec, samozřejmě s přeplňováním.

Cadillac CT6 | foto: Cadillac

Cadillac je synonymem amerického luxusu. Nový model CT6 je novým vrcholem nabídky, která konkuruje třeba Mercedesu třídy S, sedmičkové řadě od BMW, Audi A8 nebo nejlepšímu Lexusu. Nový model byl představen v rámci autosalonu v New Yorku. Novinka se bude postupně prodávat téměř po celém světě, ale výroba začne až v příštím roce.

Fotogalerie

Novinka od Cadillacu není žádný drobeček. Na délku měří 5 184 milimetrů, široký je 1 879 milimetrů a na výšku má 1 472 milimetrů, což jsou tedy rozměry více než úctyhodné. Vzhledem k nim však není nový cadillac těžká váha. Se základní motorizací má vážit okolo 1 700 kilogramů. To je podle firmy o 100 kilogramů méně než mají konkurenční limuzíny. Nízkou hmotnost se povedlo udržet díky velkému použití hliníku.

Design nového modelu má všechny atributy nových cadillaců. Přední světlomety mají tedy vertikální členění a jsou protaženy až nad přední blatník. Obdobně je tomu i u zadních svítilen. Mohutná maska nikoho nenechá na pochybách, s kým má tu čest. Víko kufru je poměrně krátké, aby kabina mohla být co nejdelší.

Skelet Cadillacu CT6 - šedé části jsou hliníkové, oranžové ocelové. Na...

Skelet Cadillacu CT6 - šedé části jsou hliníkové, oranžové ocelové. Na karoserii je použito 13 variant těchto materiálů.

Cestující si budou moci dopřávat královského luxusu díky štědrému rozvoru 3 106 milimetrů. Interiér je koncipován jako pětimístný, zadní sedačky jsou samostatné s veškerou možností nastavování. Samozřejmostí je vyhřívání a odvětrávání sedaček. Výbava zahrnuje bezdrátové nabíjení mobilů nebo vlastní wi-fi síť.

Palubní deska má pro Evropana trochu lacině vyhlížející dřevěný dekor. Ale vše je na svém místě, ergonomie by měla být příkladná. Dotykový displej má úhlopříčku 10,2 palce. Audio systém od společnosti Bose, by měl vyhovět i těm nejnáročnějším posluchačům, má totiž 24 reproduktorů.

Kdo by čekal pod kapotou klasický velkoobjemový osmiválec, ten by se mýlil. U Cadillacu jdou s dobou a i u nich vládne mantra současnosti. Tedy nízký objem a přeplňování. Základní čtyřválec má objem jen dva litry a výkon 198 kW. Na nepříliš těžký vůz by to mělo stačit.

Vrcholem nabídky bude vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním a objemem tři litry. Tato motorizace nabídne výkon 298 kW. Jediný atmosférický motor bude vidlicový šestiválec s objemem 3,6 litru a výkonem 250 kW.

Turbodieslové motory chybí, což může být v Evropě problém. Překvapivě v nabídce chybí i hybridní ústrojí, které většina konkurentů nabízí. To zase může být problém u ekologicky smýšlejících Američanů. Nový cadillac může mít i pohon všech kol, ale standardem je pohon těch zadních. Všechny motorizace jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Kola mohou být až dvacetipalcová.

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Praha je rejdiště maskovaných mercedesů. Nový úlovek odhalí příští rok

Maskované prototypy Mercedesů v Praze: GLB a A-Class

Maskovaný mercedes je už tradiční součástí pražského provozu. Auta se zde testují v pravidelném provozu a aktuálně...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

Seat Tarraco

Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled,...

BMW X3 xDrive30d 1.Majitel
BMW X3 xDrive30d 1.Majitel

r.v. 2011, naj. 162 157 km, diesel
569 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz