Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillacu CT6 musí stačit dvoulitrový čtyřválec, a to má přes pět metrů

aktualizováno 
Americký Cadillac představil svůj nejluxusnější sedan, který bude v prodeji i v Evropě. Jak velí současná doba, pod kapotou nenajdeme žádný osmiválec s obřím objemem, ale třeba čtyřválec, samozřejmě s přeplňováním.

Cadillac CT6 | foto: Cadillac

Cadillac je synonymem amerického luxusu. Nový model CT6 je novým vrcholem nabídky, která konkuruje třeba Mercedesu třídy S, sedmičkové řadě od BMW, Audi A8 nebo nejlepšímu Lexusu. Nový model byl představen v rámci autosalonu v New Yorku. Novinka se bude postupně prodávat téměř po celém světě, ale výroba začne až v příštím roce.

Fotogalerie

Novinka od Cadillacu není žádný drobeček. Na délku měří 5 184 milimetrů, široký je 1 879 milimetrů a na výšku má 1 472 milimetrů, což jsou tedy rozměry více než úctyhodné. Vzhledem k nim však není nový cadillac těžká váha. Se základní motorizací má vážit okolo 1 700 kilogramů. To je podle firmy o 100 kilogramů méně než mají konkurenční limuzíny. Nízkou hmotnost se povedlo udržet díky velkému použití hliníku.

Design nového modelu má všechny atributy nových cadillaců. Přední světlomety mají tedy vertikální členění a jsou protaženy až nad přední blatník. Obdobně je tomu i u zadních svítilen. Mohutná maska nikoho nenechá na pochybách, s kým má tu čest. Víko kufru je poměrně krátké, aby kabina mohla být co nejdelší.

Skelet Cadillacu CT6 - šedé části jsou hliníkové, oranžové ocelové. Na...

Skelet Cadillacu CT6 - šedé části jsou hliníkové, oranžové ocelové. Na karoserii je použito 13 variant těchto materiálů.

Cestující si budou moci dopřávat královského luxusu díky štědrému rozvoru 3 106 milimetrů. Interiér je koncipován jako pětimístný, zadní sedačky jsou samostatné s veškerou možností nastavování. Samozřejmostí je vyhřívání a odvětrávání sedaček. Výbava zahrnuje bezdrátové nabíjení mobilů nebo vlastní wi-fi síť.

Palubní deska má pro Evropana trochu lacině vyhlížející dřevěný dekor. Ale vše je na svém místě, ergonomie by měla být příkladná. Dotykový displej má úhlopříčku 10,2 palce. Audio systém od společnosti Bose, by měl vyhovět i těm nejnáročnějším posluchačům, má totiž 24 reproduktorů.

Kdo by čekal pod kapotou klasický velkoobjemový osmiválec, ten by se mýlil. U Cadillacu jdou s dobou a i u nich vládne mantra současnosti. Tedy nízký objem a přeplňování. Základní čtyřválec má objem jen dva litry a výkon 198 kW. Na nepříliš těžký vůz by to mělo stačit.

Vrcholem nabídky bude vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním a objemem tři litry. Tato motorizace nabídne výkon 298 kW. Jediný atmosférický motor bude vidlicový šestiválec s objemem 3,6 litru a výkonem 250 kW.

Turbodieslové motory chybí, což může být v Evropě problém. Překvapivě v nabídce chybí i hybridní ústrojí, které většina konkurentů nabízí. To zase může být problém u ekologicky smýšlejících Američanů. Nový cadillac může mít i pohon všech kol, ale standardem je pohon těch zadních. Všechny motorizace jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Kola mohou být až dvacetipalcová.

Autor:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.