Cadillacu nestačí úspěchy v Americe, v poslední době se začal protlačovat i na český trh, takže pan Trávníček neodolal a zvolil model CTS, který v našich končinách není obecně známý, i když se jedná o více než zdatného konkurenta pro BMW 5, Mercedes E či Jaguar S-type.
CTS jako nástupce "americké omegy" catera se svými 4,83 m délky donedávna otevíral spodní konec nabídky zámořské prémiové značky, ovšem nyní se oblékl do zcela svébytné karoserie a použil špičkovou techniku.
Může se hoditProdej, koupě nebo převod leasingu nových a ojetých automobilů www.automodul.cz |
Jak si Cadillac CTS vedl v testu magazínu Cnet? Jsou cadillacy, které zahrádkářům Béda Travníček rozdává, opravdovou výhrou?
Cadillac CTS v číslech |
|
délka |
4828 mm |
šířka |
1975 mm |
výška |
1441 mm |
rozvor |
2880 mm |
objem kufru |
420 l |
rozložení hmotnosti (přední:zadní) |
53:47 |
užitečná hmotnost |
455 kg |
Vyrovná se evropským limuzínám
Dojmy ze svezení zanechávají pozitivní dojmy, méně chvály si vysloužil interiér.
Přesné jízdní vlastnosti, nadprůměrný vnitřní prostor, znamenitý komfort a doslova nabito luxusními prvky – to je ve zkratce dojem z testu CTS.
Kdo přesedne z evropského prémiového sedanu, tomu testeři doporučují přikoupit Sport paket, jehož součástí jsou tužší, stále však dostatečně komfortní pružiny a stabilizační systém. Jinak je výbava již v základu více než uspokojivá, za ceny, na evropské poměry příznivé.
První pocity po usednutí do interiéru jsou smíšené – na jedné straně pohledná palubní deska a esteticky vyřešená středová konzola s velkým displejem multimediálního centra, rozměrné a pohodlné sedačky, za příplatek elektricky nastavitelné, a dostatek místa vzadu, na druhé straně lacině působící vzorované plasty, kterými je pokryta většina interiéru.
Posez v předních sedačkách je komfortní, hodilo by se lepší boční vedení. Ostatně výtky ke vzhledu interiéru výrobce uznal a zanedlouho se má představit jeho zmodernizovaná podoba.
Motory |
||
2,6 L |
3,8 L |
|
max. výkon |
158 kW |
189 kW |
max. kroutící moment |
262 Nm |
241 Nm |
max. rychlost |
226 km/h |
241 km/h |
zrychlení 0-100 km/h |
8,2 s |
7,0 s |
průměrná spotřeba |
11,9 l/100 km |
11,4 l/100 km |
Chybí nafta
Větší ze dvou nabízených vidlicových šestiválců – celohliníkový 3,6 l DOHC s variabilním časováním ventilů, vyvíjí 189 kW a v běžném provozu se lépe cítí ve středních a vysokých otáčkách. Kroutící moment 340 Nm přenáší na zadní kola šestistupňová manuální převodovka, jejíž služby byly oceněny dobře až na poněkud nepřesné řazení.
K výkonnému motoru se jako lepší volba jeví moderní pětistupňový automat, o jehož úrovni nejlépe svědčí fakt, že s ním CTS na stovku zrychluje přesně stejně dlouho, jako s manuálem. Průměrná spotřeba při cestovních rychlostech po vyváženém mixu města a dálnic činila 11,2 l/100 km.
Ceny |
|
nejlevnější Cadillac CTS 2,6l |
1 047 800 Kč |
nejlevnější CTS s motorem 3,6 l |
1 174 900 Kč |
nejdražší Cadillac CTS |
1 326 800 Kč |
základní cena na americkém trhu |
29 990 dolarů |
Podvozek laděný na Nürburgringu
Jízdní vlastnosti s volitelným tvrdším podvozkem se pocitově blíží špičkovým evropským limuzínám.
Připraven zasáhnout je pokročilý stabilizační systém StabiliTrak a nejvyšší známku zaslouží výkonné kotoučové brzdy s ABS. V každém okamžiku je znát, je konstruktéři se při ladění podvozku vydali získávat ostruhy přímo do Mekky všech motoristických nadšenců – na severní smyčku Nürburgringu.
Cadillac CTS se vydal bojovat o tržní koláče se zavedeným euroasijskými značkami a vybavil se na to více než dobře – počínaje specifickým designem s extrémně krátkým předním převisem a kabinou hodně vzadu, přes vyspělou techniku, znamenitý podvozek a špičkovou výbavu. Evropané by jistě ocenili i moderní turbodiesel, toho se však v případě tržních úspěchů jistě také dočkají. A kdoví, jestli nebude třeba od Fiatu.
Komu by nestačilo 257 koní, má možnost sáhnout po vrcholné verzi CTS-V. Té udělí odpovídající jízdní vlastnosti pro změnu motor Corvette o výkonu 400 koní, jehož potenciál se postaví na odpor nadvládě BMW M5, Mercedesu AMG, Audi S6 a Jaguaru S-type R.
Další vítězství globalizace: |
||
Zejména kvůli evropské expanzi vznikl nový low-end BLS, který bude odluzovat zákazníky BMW 3, Mercedesu C a Audi A4 a v rámci koncernu GM si vypůjčil techniku, sdílenou s Opelem Vectrou. Tak se do útrob Cadillacu dostal i turbodiesel 1,9 l/110 kW, převzatý v rámci krátkodobé technologické spolupráce od koncernu Fiat. Historicky poprvé se pod prestižní americkou kapotou cadillacu objevuje italská technika. Nedosti na tom – aby byl Babylón značek úplný, BLS bude sjíždět z linek Saab ve švédském Tröllhättanu. |
||
|
||
Stilo a Cadillac BLS: Co mají tyto dva vozy společného? Motor! |
Přesné jízdní vlastnosti, nadprůměrný vnitřní prostor, znamenitý komfort a doslova nabito luxusními prvky – to je ve zkratce dojem z testu limuzíny CTS. |
Větší ze dvou nabízených vidlicových šestiválců Cadillacu CTS – celohliníkový 3,6 l DOHC s variabilním časováním ventilů, vyvíjí 189 kW a v běžném provozu se lépe cítí ve středních a vysokých otáčkách. |
Specifické rozložení hmot Cadillacu CTS: extrémně krátký přední převis a kabina hodně vzadu |
Komu by nestačilo 257 koní, má možnost sáhnout po vrcholné verzi CTS-V. Té udělí odpovídající jízdní vlastnosti motor Corvette o výkonu 400 koní. |
Jízdní vlastnosti s volitelným tvrdším podvozkem se pocitově blíží špičkovým evropským limuzínám. |
Konstruktéři se pří návrhu podvozku vydali získávat ostruhy přímo do Mekky všech motoristických nadšenců – na severní smyčku Nürburgringu. |
První pocity po usednutí do interiéru jsou smíšené – na jedné straně pohledná palubní deska a esteticky vyřešená středová konzola s velkým displejem multimediálního centra, rozměrné a pohodlné sedačky, za příplatek elektricky nastavitelné, a dostatek místa vzadu, na druhé straně lacině působící vzorované plasty, kterými je pokryta většina interiéru. |
Posez v předních sedačkách je komfortní, hodilo by se lepší boční vedení. |
Dojmy ze svezení zanechávají v redaktorech pozitivní dojmy, méně chvály si vysloužil interiér. |
Kdo přesedne z evropského prémiového sedanu, tomu testeři doporučují přikoupit Sport paket, jehož součástí jsou tužší, stále však dostatečně komfortní pružiny a stabilizační systém. |