Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už žádná elektrická ošklivka, Cadillac ELR je nepřehlédnutelný frajer

  9:56aktualizováno  9:56
Koncern General Motors předvedl dravý hranatý Cadillac ELR. Pohledné kupé v tradičním stylu značky skrývá poupravenou techniku Chevroletu Volt. Do prodeje by se měl dostat za rok.

Cadillac ELR | foto: Cadillac

Představení elektrocadillacu nebylo žádným velkým překvapením. Výrobce koketuje s elektrickým automobilem už dlouho a novinka je vlastně zhmotněním konceptu converj z roku 2009 (více zde).

Fotogalerie

Železo pro elektromobil General Motors má, takže stačilo ušít pohledný kabát. A ten se výrobci povedl. Dynamické kupé si drží aktuální linie značky, které jsou zcela originální a jasně rozpoznatelné. Dominantní jsou zde vertikální přední i zadní světla nebo mohutná maska chladiče.

Díky předsazené kabině nezasahují dveře až k A sloupku a auto má výrazné další okénko ještě před zpětným zrcátkem. Linie karoserie jsou čisté bez zbytečných příkras. Na druhou stranu, ne každému se ostré linie cadillacu budou líbit, je to výrazný a nepřehlédnutelný solitér. Na evropských silnicích navíc velmi exotický, ač zde značka dlouhodobě působí a chce tady prodávat i nový model.

Výběr techniky pro novinku byl zcela jasný. General Motors má v portfoliu jeden z mála dobíjecích (plug-in) hybridů na trhu: Chevrolet Volt alias v Evropě prodávaný Opel Ampera. Podle všeho se v tomto směru nic zásadního nezměnilo a nový cadillac si pohonné ústrojí vypůjčí od těchto dvou bratranců.

Cadillac ELR

Výrobce uvádí celkový výkon pohonné soustavy 153 kW a točivý moment 400 Nm. Princip pohonu je takový, že nejprve (s nabitými akumulátory) jede auto na čistě elektrický pohon. Při brzdění energii sbírá, takže za ideálních podmínek dokáží li-ion akumulátory s kapacitou 16,5 kWh dopravit auto až do vzdálenosti 60 kilometrů. Akumulátory jsou uloženy mezi přední a zadní nápravou pro ideální rozložení hmotnosti.

Pak startuje benzinový motor 1,4 Ecotec, který nepohání kola přímo, ale dodává energii elektrickému generátoru s výkonem 55 kW. S pětatřicetilitrovou nádrží se tak dostaneme na celkový dojez okolo 500 kilometrů. Dojezd Cadillacu ELR se neliší od dojezdu voltu či ampery, přestože podle všeho bude cadillac o výrazných 110 kilogramů těžší. Stejná je i maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu, zrychlení zatím výrobce neuvádí.

Cadillac ELR

Může se hodit

Uvažujete o koupi nového auta? Vybírejte z široké nabídky nových i ojetých vozů na Automodul.cz.

Za zvýšenou hmotností bude nejspíš stát bohatší výbava luxusnějšího cadillacu. V každém případě má ELR upravený podvozek, který tak odpovídá Opelu Astra OPC. Tvrdší nastavení pak doplní nízkoprofilové dvacetipalcové ráfky rozměrů 245/40 R20, takže houpavým kočárem novinka rozhodně nebude.

Oproti hybridním sourozencům ampeře a voltu je cadillac jen dvoudveřovým kupé. Jenže to moc vadit nebude. U sourozenců vzadu stejně moc místa není, takže karoserie kupé tento nedostatek alespoň elegantně zamaskuje. Navíc oba již prodávané modely mají velmi nízkou užitečnou hmotnost hluboko pod 300 kilogramů, z čehož je jasné, že vzadu se s dospělými moc nepočítá. Spíše symbolický je kufr s kapacitou 255 litrů.

Cadillac ELR se do Evropy dostane až příští rok. V USA bude cena startovat na 55 000 dolarech, tedy v přepočtu na 1,1 milionu korun. Jenže v USA stojí levnější Volt 40 000 USD, tedy asi 800 000 korun a u nás stojí sesterský Opel Ampera 1,1 milionu korun. Už z toho je jasné, že cadillac levný nebude, cena bude atakovat nejspíš hranici 1,5 milionu. A to je za malé kupé moc peněz.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.