Už žádná elektrická ošklivka, Cadillac ELR je nepřehlédnutelný frajer

  9:56aktualizováno  9:56
Koncern General Motors předvedl dravý hranatý Cadillac ELR. Pohledné kupé v tradičním stylu značky skrývá poupravenou techniku Chevroletu Volt. Do prodeje by se měl dostat za rok.

Cadillac ELR | foto: Cadillac

Představení elektrocadillacu nebylo žádným velkým překvapením. Výrobce koketuje s elektrickým automobilem už dlouho a novinka je vlastně zhmotněním konceptu converj z roku 2009 (více zde).

Fotogalerie

Železo pro elektromobil General Motors má, takže stačilo ušít pohledný kabát. A ten se výrobci povedl. Dynamické kupé si drží aktuální linie značky, které jsou zcela originální a jasně rozpoznatelné. Dominantní jsou zde vertikální přední i zadní světla nebo mohutná maska chladiče.

Díky předsazené kabině nezasahují dveře až k A sloupku a auto má výrazné další okénko ještě před zpětným zrcátkem. Linie karoserie jsou čisté bez zbytečných příkras. Na druhou stranu, ne každému se ostré linie cadillacu budou líbit, je to výrazný a nepřehlédnutelný solitér. Na evropských silnicích navíc velmi exotický, ač zde značka dlouhodobě působí a chce tady prodávat i nový model.

Výběr techniky pro novinku byl zcela jasný. General Motors má v portfoliu jeden z mála dobíjecích (plug-in) hybridů na trhu: Chevrolet Volt alias v Evropě prodávaný Opel Ampera. Podle všeho se v tomto směru nic zásadního nezměnilo a nový cadillac si pohonné ústrojí vypůjčí od těchto dvou bratranců.

Cadillac ELR

Výrobce uvádí celkový výkon pohonné soustavy 153 kW a točivý moment 400 Nm. Princip pohonu je takový, že nejprve (s nabitými akumulátory) jede auto na čistě elektrický pohon. Při brzdění energii sbírá, takže za ideálních podmínek dokáží li-ion akumulátory s kapacitou 16,5 kWh dopravit auto až do vzdálenosti 60 kilometrů. Akumulátory jsou uloženy mezi přední a zadní nápravou pro ideální rozložení hmotnosti.

Pak startuje benzinový motor 1,4 Ecotec, který nepohání kola přímo, ale dodává energii elektrickému generátoru s výkonem 55 kW. S pětatřicetilitrovou nádrží se tak dostaneme na celkový dojez okolo 500 kilometrů. Dojezd Cadillacu ELR se neliší od dojezdu voltu či ampery, přestože podle všeho bude cadillac o výrazných 110 kilogramů těžší. Stejná je i maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu, zrychlení zatím výrobce neuvádí.

Cadillac ELR

Může se hodit

Uvažujete o koupi nového auta? Vybírejte z široké nabídky nových i ojetých vozů na Automodul.cz.

Za zvýšenou hmotností bude nejspíš stát bohatší výbava luxusnějšího cadillacu. V každém případě má ELR upravený podvozek, který tak odpovídá Opelu Astra OPC. Tvrdší nastavení pak doplní nízkoprofilové dvacetipalcové ráfky rozměrů 245/40 R20, takže houpavým kočárem novinka rozhodně nebude.

Oproti hybridním sourozencům ampeře a voltu je cadillac jen dvoudveřovým kupé. Jenže to moc vadit nebude. U sourozenců vzadu stejně moc místa není, takže karoserie kupé tento nedostatek alespoň elegantně zamaskuje. Navíc oba již prodávané modely mají velmi nízkou užitečnou hmotnost hluboko pod 300 kilogramů, z čehož je jasné, že vzadu se s dospělými moc nepočítá. Spíše symbolický je kufr s kapacitou 255 litrů.

Cadillac ELR se do Evropy dostane až příští rok. V USA bude cena startovat na 55 000 dolarech, tedy v přepočtu na 1,1 milionu korun. Jenže v USA stojí levnější Volt 40 000 USD, tedy asi 800 000 korun a u nás stojí sesterský Opel Ampera 1,1 milionu korun. Už z toho je jasné, že cadillac levný nebude, cena bude atakovat nejspíš hranici 1,5 milionu. A to je za malé kupé moc peněz.

Autor:

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Odpovědnost za řízení zatím nese člověk. Otázka je, jak dlouho

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

Divoké představy o budoucí podobě silničního provozu se pomalu začínají naplňovat. Jaké problémy s provozem autonomních...

Ford umí najít nebezpečná místa dopředu. Sleduje brzdění

Kolony v Praze během dočasného uzavření tunelu Blanka. (11. dubna 2018)

Často nejdříve musí dojít k nehodě, aby byl konkrétní dálniční uzel, křižovatka nebo úsek silnice označen za...

Najdete na iDNES.cz