"Do vývoje Satelitního digitálního audiosystému (SDARS) jsme vložili velké úsilí a spoustu peněz. Zatím se nic moc neděje, ale až se pro tento novátorský produkt vytvoří trh, náklady se několikanásobně vrátí," pronesl při prezentaci nového přístroje Jeffrey J. Owens, prezident Delphi Delco Electronics Systems.
A má pravdu, šance na masové rozšíření příjímače jsou velké. Vždyť jen v USA tráví týdně Američané okolo 500 miliónů hodin ve svých automobilech, přičemž převážná většina z nich poslouchá rádiové stanice šířené klasicky pozemním vysíláním s ne zrovna dokonalou kvalitou. Procento těch, kteří dávají přednost hudbě z CD či kazet je menší.
A právě kvalita rádiového signálu by měla být u nové technologie revoluční. Satelit bude mít totiž dosah po celých Státech, čímž řidičům odpadnou starosti s neustálým laděním regiónálně slabého signálu.
Pro začátek bude družice umístěná na oběžné dráze přenášet okolo 100 stanic, v případě velkého úspěchu se čeká i rozšíření nabídky. Prozatím se vedení Cadillacu rozhodlo vybavovat XM Radiem typy Devile DHS, DTS a model Seville 2002.
Pro začátek však nepůjde o nijak levnou záležitost, měsíčně totiž bude firma účtovat za provoz satelitního rádia poplatek 9,99 dolaru.