Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillac postavil nový pojízdný sejf pro prezidenta Obamu

  13:58aktualizováno  16:47
Až složí Barack Obama 20. ledna ve washingtonském Kapitolu slavnostní přísahu, vyrazí do práce novým obrněncem, který pro nového prezidenta USA postavil Cadillac. Všechny podrobnosti jsou tajné, ale je jasné, že do klasického auta má tahle věc daleko.

Nová superbezpečná limuzína pro amerického prezidenta | foto: GM/Cadillac

Čtyřiačtyřicátý prezident USA si svůj pojízdný sejf vyzkouší příští úterý. Superbezpečný cadillac ujede své první kilometry ve funkci prezidentského speciálu po washingtonské Pennsylvania Avenue, která spojuje Kapitol a Bílý dům.

Cadillaky patří do flotily prezidenta Spojených států již tradičně. Už začátkem 20. století vozily 28. prezidenta Woodrowa Wilsona, poskytovaly bezpečí i prozatím poslednímu Georgi W. Bushovi.

INFOGRAFIKA

Podívejte se, co umí nový "služebák" Baracka Obamy ZDE

Mark McNabb z vedení automobilky, vyrábějící luxusní auta od roku 1902, prohlašuje, že pro nového prezidenta připravili u Cadillaku to nejlepší, co mohou nabídnout.

Předchůdce novinky v prezidentských garážích nesl označení DTS, byl ve službě od roku 2004 a v roce 2007 navštívil i Prahu. K vidění bylo toto pravděpodobně nejbezpečnější auto světa třeba v koloně v pražské Evropské ulici.

Bushova kolona v ulicích Prahy

Bushova kolona v ulicích Prahy (4. 6. 2007)

Žhavá novinka je tvary i proporcemi DTS hodně podobná, jinak to ani nejde. S autem má totiž pramálo společného, je to spíš tank. Hovoří se třeba o tom, že má vážit až osm tun. Cadillac ještě prozrazuje, že novinka je o něco vyšší než Bushův "služebák".

Kromě obecných řečí, že je skvěle postavené, komfortně vybavené a údajně i elegantní, toho oficiální zprávy víc neříkají. Při jeho stavbě se místo designérů a klasických konstruktérů uplatnili především experti na balistickou ochranu a chemici.

Okna mají údajně být z pětipalcového (asi 13 cm) neprůstřelného skla a speciální zamykání - ne nepodobné trezorům - umějí ovládat jen speciálně cvičení příslušníci prezidentovy ochranky.

Pancíř bude pravděpodobně titano-keramický a kola budou schopna jízdy i v případě průstřelu pneumatik. Předchozí model uměl při útoku například vytvořit kouřovou clonu, dá se čekat, že novinka ji bude mít ve výbavě také, stejně jako vzduchotěsný interiér připravený na chemický útok.

Podle nepotvrzených informací stojí prezidentský speciál na podvozku mamutího teréňáku Chevrolet Suburban. Rozpohybování auta má na starosti pravděpodobně osmiválec o objemu 6,5 litru s výkonem kolem šesti set koní. Nejrychleji ale díky vysoké hmotnosti pojede jen necelou stovkou a rozjede se na ni za 15 sekund.

V případě nebezpečí je údajně možné použít systém vstřikování oxidu dusíku do válců a krátkodobě zvýšit výkon až k tisícovce koní. Plná nádrž však prý vystačí jen na necelých 120 kilometrů.

Nová superbezpečná limuzína pro amerického prezidenta

Co prý umí nový cadillac pro prezidenta USA

O prezidentském speciálu Baracka Obamy se toho ví oficiálně velmi málo, podle nepotvrzených informací deníku Daily Mail má ale umět toto:

Palivová nádrž: Opancéřovaná a naplněná speciální pěnou, která zabrání explozi i v případě, že nádrž dostane přímý zásah.

Prostor posádky: Prostor pro čtyři pasažéry je oddělený od řidiče skleněnou přepážkou. Jenom Obama má tlačítko, které ji může spustit. Okna vozů jsou větší než u předchozích prezidentských speciálů. Obama má k dispozici tlačítko "paniky", kterým přivolá pomoc.

Dveře: Opancéřované a dvacet centimetrů tlusté. Váží tolik, co přetlakové dveře kabiny Boeingu 757.

Řidič: Vycvičen CIA tak, aby zvládl i ty nejnáročnější situace.

Řidičovo okénko: Tak silné, že přestojí i opakovaný zásah tříštivými kulkami. Je to jediné okénko, které se na speciálu otevírá. Ale pouze o tři palce (7,6 cm), takže řidič může třeba platit mýtné nebo komunikovat s agenty, kteří speciál doprovázejí.

Karoserie: Kombinace tvrzené oceli, hliníku, titanu, a dokonce i keramiky má rozbít případné projektily.

Prostor řidiče: Standardní volant, na palubní desce je obsaženo komunikační centrum a GPS systém.

Pneumatiky: Vyztužené kevlarem, odolné proti defektu či roztržení s ocelovými ráfky, které autu umožní ujíždět plnou rychlostí i v případě, že je pneumatika zničena.

Obranné příslušenství: Vůz je vybaven kamerami pro noční vidění a brokovnicemi. K dispozici je i slzný plyn. Na palubě jsou uschovány krevní konzervy s prezidentovou krví pro případ, že by potřeboval transfuzi.

Podvozek: Tvrzený pět palců (12,7 cm) tlustý plát kryje spodek auta pro případ, že by pod vozem vybuchla bomba.

Zadní sedadla: Obamovo sedadlo je vybaveno skládacím stolkem, laptopem s wi-fi připojením, nejmodernějším satelitním telefonem a přímým spojením do Pentagonu a k viceprezidentovi.

Zavazadlový prostor: Ukrývá zásoby kyslíku a hasicí systém.

Obamův speciál v číslech

Cena: přes 9 mil. korun
Délka: 5486 mm
Výška: 1778 mm
Motor: 6,5 litrový
Maximální rychlost: 96 km/h (60 mil/h)
0 – 96 km/h: 15 sekund
Spotřeba: asi 30 litrů/100 kilometrů

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.