Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillac pro vyvolené: 7,2 litru, 600 koní

aktualizováno 
Šéf GM Bob Lutz slíbil Al Caponeho chlapcům dvanáctiválcový bourák. Na základech Chevroletu Camaro by mohlo vzniknout auto kategorie "extra-luxusní" se značkou Cadillac.

Cadillac Sixteen | foto: GM

Vůz, který by se postavil proti BMW 7, Mercedesu S a Bentleyi Continental Flying Spur, by měl pohánět minimálně osmiválec.

Spekuluje se o tom, že by Cadillac vytáhl z archivu přízračný Sixteen Concept z roku 2003. Vrcholovou variantu by měl pohánět v Austrálii nově vyvíjený dvanáctiválec s objemem 7,2 litru.

Motor vznikne spojením dvou vidlicových šestiválců 3,6 litru, v luxusním obrovi by měl disponovat až šesti stovkami koňských sil a kroutícím momentem kolem 730 Nm. Auto by mělo být vybaveno systémem přímého vstřikování paliva.

Chybět nebude technologie vypínání poloviny válců v případech, kdy výkon motoru není naplno využíván. Tento systém použitý pro naftový motor si nechal Cadillac v roce 1981 patentovat. S podobnou technologií, použitou na benzinovém motoru, koketovala i Alfa Romeo. V roce 1983 vyrobila přibližně tisíc exemplářů modelu Alfetta, označených jako CEM. Dvoulitrový čtyřválec spořil benzin vypínáním poloviny válců.

Luxusní cadillac by podle dřívějších odhadů měl dorazit v roce 2009.

Diesel Made in Italy
Pro model CTS, který Cadillac prodává i na starém kontinentu, se na rok 2008 chystá uvedení deieselového motoru. 2,9litrový šestiválec s výkonem 250 koní pochází od italských vývojářů z Turínské R&D GM Powertrain.

Cadillac Sixteen
Cadillac SixteenCadillac SixteenCadillac Sixteen



Obří limuzína ohromila v roce 2003 šestnáctiválcem (odtud i jeho jméno) s objemem 13,6 litru. Další jednotky se pamatují lehce: koní je tisíc a liber na stopu také (kroutící moment), v - pro Evropana - pochopitelnějších jednotkách to je 750 kW a 1350 Nm. Kola 5,7 metru dlouhého a dvě a čtvrt tuny těžkého obra mají průměr 24 palců.

Autor:


Nejčtenější



Další z rubriky

Peugeot chystá nádherný kombík. Bude to lék na SUV-mánii?

Peugeot 508 SW 2019

Po jarní premiéře sedanu 508 představil Peugeot jeho praktičtější variantu kombi. Obě varianty jsou velmi povedené a...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Najdete na iDNES.cz