Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillac pro vyvolené: 7,2 litru, 600 koní

aktualizováno 
Šéf GM Bob Lutz slíbil Al Caponeho chlapcům dvanáctiválcový bourák. Na základech Chevroletu Camaro by mohlo vzniknout auto kategorie "extra-luxusní" se značkou Cadillac.

Cadillac Sixteen | foto: GM

Vůz, který by se postavil proti BMW 7, Mercedesu S a Bentleyi Continental Flying Spur, by měl pohánět minimálně osmiválec.

Spekuluje se o tom, že by Cadillac vytáhl z archivu přízračný Sixteen Concept z roku 2003. Vrcholovou variantu by měl pohánět v Austrálii nově vyvíjený dvanáctiválec s objemem 7,2 litru.

Motor vznikne spojením dvou vidlicových šestiválců 3,6 litru, v luxusním obrovi by měl disponovat až šesti stovkami koňských sil a kroutícím momentem kolem 730 Nm. Auto by mělo být vybaveno systémem přímého vstřikování paliva.

Chybět nebude technologie vypínání poloviny válců v případech, kdy výkon motoru není naplno využíván. Tento systém použitý pro naftový motor si nechal Cadillac v roce 1981 patentovat. S podobnou technologií, použitou na benzinovém motoru, koketovala i Alfa Romeo. V roce 1983 vyrobila přibližně tisíc exemplářů modelu Alfetta, označených jako CEM. Dvoulitrový čtyřválec spořil benzin vypínáním poloviny válců.

Luxusní cadillac by podle dřívějších odhadů měl dorazit v roce 2009.

Diesel Made in Italy
Pro model CTS, který Cadillac prodává i na starém kontinentu, se na rok 2008 chystá uvedení deieselového motoru. 2,9litrový šestiválec s výkonem 250 koní pochází od italských vývojářů z Turínské R&D GM Powertrain.

Cadillac Sixteen
Cadillac SixteenCadillac SixteenCadillac Sixteen



Obří limuzína ohromila v roce 2003 šestnáctiválcem (odtud i jeho jméno) s objemem 13,6 litru. Další jednotky se pamatují lehce: koní je tisíc a liber na stopu také (kroutící moment), v - pro Evropana - pochopitelnějších jednotkách to je 750 kW a 1350 Nm. Kola 5,7 metru dlouhého a dvě a čtvrt tuny těžkého obra mají průměr 24 palců.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.