Cadillac Sixteen

Cadillac Sixteen | foto: GM

Cadillac pro vyvolené: 7,2 litru, 600 koní

  • 21
Šéf GM Bob Lutz slíbil Al Caponeho chlapcům dvanáctiválcový bourák. Na základech Chevroletu Camaro by mohlo vzniknout auto kategorie "extra-luxusní" se značkou Cadillac.

Vůz, který by se postavil proti BMW 7, Mercedesu S a Bentleyi Continental Flying Spur, by měl pohánět minimálně osmiválec.

Spekuluje se o tom, že by Cadillac vytáhl z archivu přízračný Sixteen Concept z roku 2003. Vrcholovou variantu by měl pohánět v Austrálii nově vyvíjený dvanáctiválec s objemem 7,2 litru.

Motor vznikne spojením dvou vidlicových šestiválců 3,6 litru, v luxusním obrovi by měl disponovat až šesti stovkami koňských sil a kroutícím momentem kolem 730 Nm. Auto by mělo být vybaveno systémem přímého vstřikování paliva.

Chybět nebude technologie vypínání poloviny válců v případech, kdy výkon motoru není naplno využíván. Tento systém použitý pro naftový motor si nechal Cadillac v roce 1981 patentovat. S podobnou technologií, použitou na benzinovém motoru, koketovala i Alfa Romeo. V roce 1983 vyrobila přibližně tisíc exemplářů modelu Alfetta, označených jako CEM. Dvoulitrový čtyřválec spořil benzin vypínáním poloviny válců.

Luxusní cadillac by podle dřívějších odhadů měl dorazit v roce 2009.

Diesel Made in Italy
Pro model CTS, který Cadillac prodává i na starém kontinentu, se na rok 2008 chystá uvedení deieselového motoru. 2,9litrový šestiválec s výkonem 250 koní pochází od italských vývojářů z Turínské R&D GM Powertrain.

Cadillac Sixteen
Cadillac SixteenCadillac SixteenCadillac Sixteen



Obří limuzína ohromila v roce 2003 šestnáctiválcem (odtud i jeho jméno) s objemem 13,6 litru. Další jednotky se pamatují lehce: koní je tisíc a liber na stopu také (kroutící moment), v - pro Evropana - pochopitelnějších jednotkách to je 750 kW a 1350 Nm. Kola 5,7 metru dlouhého a dvě a čtvrt tuny těžkého obra mají průměr 24 palců.