Cadillac pro vyvolené: 7,2 litru, 600 koní

aktualizováno 
Šéf GM Bob Lutz slíbil Al Caponeho chlapcům dvanáctiválcový bourák. Na základech Chevroletu Camaro by mohlo vzniknout auto kategorie "extra-luxusní" se značkou Cadillac.

Cadillac Sixteen | foto: GM

Vůz, který by se postavil proti BMW 7, Mercedesu S a Bentleyi Continental Flying Spur, by měl pohánět minimálně osmiválec.

Spekuluje se o tom, že by Cadillac vytáhl z archivu přízračný Sixteen Concept z roku 2003. Vrcholovou variantu by měl pohánět v Austrálii nově vyvíjený dvanáctiválec s objemem 7,2 litru.

Motor vznikne spojením dvou vidlicových šestiválců 3,6 litru, v luxusním obrovi by měl disponovat až šesti stovkami koňských sil a kroutícím momentem kolem 730 Nm. Auto by mělo být vybaveno systémem přímého vstřikování paliva.

Chybět nebude technologie vypínání poloviny válců v případech, kdy výkon motoru není naplno využíván. Tento systém použitý pro naftový motor si nechal Cadillac v roce 1981 patentovat. S podobnou technologií, použitou na benzinovém motoru, koketovala i Alfa Romeo. V roce 1983 vyrobila přibližně tisíc exemplářů modelu Alfetta, označených jako CEM. Dvoulitrový čtyřválec spořil benzin vypínáním poloviny válců.

Luxusní cadillac by podle dřívějších odhadů měl dorazit v roce 2009.

Diesel Made in Italy
Pro model CTS, který Cadillac prodává i na starém kontinentu, se na rok 2008 chystá uvedení deieselového motoru. 2,9litrový šestiválec s výkonem 250 koní pochází od italských vývojářů z Turínské R&D GM Powertrain.

Cadillac Sixteen
Cadillac SixteenCadillac SixteenCadillac Sixteen



Obří limuzína ohromila v roce 2003 šestnáctiválcem (odtud i jeho jméno) s objemem 13,6 litru. Další jednotky se pamatují lehce: koní je tisíc a liber na stopu také (kroutící moment), v - pro Evropana - pochopitelnějších jednotkách to je 750 kW a 1350 Nm. Kola 5,7 metru dlouhého a dvě a čtvrt tuny těžkého obra mají průměr 24 palců.

Autor:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Nákup auta v zahraničí: za nový vůz se DPH platí v Česku

Koupě špatné ojetiny může pořízení auta značně prodražit 1

Když si koupíte v Německu nebo v jiné unijní zemi nové auto, měli byste se připravit na to, že vás čeká daňové kolečko....

Další z rubriky

Soud nařídil zákazy starších dieselů v Essenu, nemohou ani na dálnici

Ilustrační snímek

Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého...

Nejhorší silnice je na Blanensku. Nákladní auta tam ničí asfalt i domy

Výmoly: Nejhorší díra republiky 2018

V hlasování řidičů o největší výtluky na silnicích v celém Česku je nejhorší komunikace v obci Lhota Rapotina na...

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Najdete na iDNES.cz