Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillac Provoquje: vodík, baterky a slunce

aktualizováno 
Novinky už automobilky nevozí jen po autosalonech. Zajímavý koncept si Cadillac připravil třeba i pro lasvegaský veletrh elektroniky CES 2008. Benzin ani nafta provoqu nechutnají. Raději má vodík a elektrony.

Cadillac Provoq | foto: GM

Před pár týdny představilo BMW sériovou podobu svého terénního kupé X6. Speciální hybridní variaci na stejné téma pojmenovala americká automobilka Provoq.

Robustní dynamické SUVčko s délkou 4 580, šířkou 1 850, výškou 1 703 a rozvorem 2 906 milimetrů už je třetím konceptem GM (po Chevroletu Volt a Opelu Flextreme) používajícím hybridní technologii, které u GM říkají E-Flex.

Cadillac Provoq má hned několik elektromotorů, které si navzájem vypomáhají. Elektromotor napájený Li-ion bateriemi pomáhá při rozjezdech a akceleraci, rychlou jízdu obstarávají palivové články.

Elektromotory umístěné v zadních jedenadvacetipalcových kolech (pneumatiky 205/60R21) odvezou provoq na energii z baterií víc než třicet kilometrů daleko.

Vodík (uložený pod tlakem v nádržích v podlaze), živící elektromotor pohánějící přední kola, pak zajišťuje dalších 450 kilometrů akčního rádiusu.

"Velký vodíkový" motor má výkon 70, každý z malých pak 40 KW výkonu. Když se rozdovádí všechny tři, rozjedou provoq na stovku za méně než devět sekund. Maximálně umí tenhle koncept, který nerad klasické ropné produkty, upalovat stošedesátkou.

Aby ekologie nebylo málo, elektřinu pro komfortní hračičky, hýčkající posádku, dodávají solární panely na střeše. S ohledem na životní prostředí vybírali návrháři také materiály použité na výbavu pětimístného interiéru.

Cadillac ProvoqCadillac ProvoqCadillac Provoq



Cadillac ProvoqCadillac ProvoqCadillac Provoq



Cadillac ProvoqCadillac ProvoqCadillac Provoq



Cadillac ProvoqCadillac Provoq



Autor:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.