Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillac zaútočí na BMW M5

  13:57aktualizováno  13:57
Dominantní pozici, kterou se svým sportovním M5 drží bavorská automobilka ve Spojených státech, plánuje ohrozit Cadillac - legendární výrobce z koncernu General Motors. Počátkem roku 2003 představí na bázi nového CTS model CTSi s motorem z Corvetty Z06, jenž bude po úpravách disponovat výkonem nejméně 400 koní.

Sportovní Corvetta s tímto osmiválcovým agregátem zrychlí na 100 km/h za rovné 4 vteřiny. Podobnou hodnotu dosáhne prý i rodinné CTSi, i když pravděpodobně několik desetinek ztratí. Přesto však je Cadillac CTSi "extrémně rychlý", tvrdí první zkušební řidiči prototypu. Požitek ze zrychlení je prý grandiózní, navíc umocněn pro Američany nezvyklou šestistupňovou manuální převodovkou.

Firma motoristické fandy na příchod civilního sporťáku náležitě připravuje. "Přicházíme po BMW a budeme lepší než oni," vzbuzuje očekávání jeden z šéfů Cadillacu Tom Stephens. Více detailů o novince však odmítá sdělit.

Naznačuje však, že vedení automobilky nyní stále více inklinuje k tomu, aby každý sériový model Cadillacu včetně trucků měl svou supersportovní verzi. Toto se bude týkat i nástupce současného Seville, které ponese označení STS resp. STSi.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.