Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Campagnola se vrací: opravdový král terénu od Iveca

aktualizováno 
Campagnola se vrací pod značkou Iveco a dává zapomenout na zjemnělá SUV, která mimo kvalitní silnice vyjedou jen zřídka. Oproti nim je nové Iveco pro těžký terén jako dělané.

Iveco Campagnola | foto: Iveco

Iveco, to nejsou jen tahače, autobusy a dodávky, ale také off-roady do opravdu těžkého terénu. Užitková divize Fiatu nabízí v současnosti dva off-roady: Massif, který je k dispozici i v pětidveřovém provedení, a pouze třídveřový model Campagnola.

Iveco Campagnola

Druhý jmenovaný se vyráběl pod značkou Fiat v letech 1951 až 1987. Letos představená novinka se značkou Iveco je tedy návrat známého jména po více než dvaceti letech. Nová campagnola je odvozena od modelu Massif.

Konkurovat Ivecu Campagnola můžou pouze pravověrné teréňáky, jako je Land Rover Defender nebo Jeep Wrangler. Už na první pohled vyzařuje, že pro něj jízda cestou necestou nebude problém. Karoserii navrhlo studio Giugiaro, a tak neudělá ostudu ani na běžné silnici. I když je jasné, že pro předvádění na městských bulvárech jsou na trhu vhodnější stroje.

Iveco Campagnola

Iveco Campagnola je ale stvořené pro terén, což dokazují nájezdové úhly a stoupavost. Ta má hodnotu 100 procent, přední nájezdový úhel 50 stupňů, zadní nájezdový úhel 30 stupňů a přechodový sklon 24 stupňů. Což jsou parametry opravdového krále terénu. Připočtěme ještě schopnost brodit se v až půlmetrové hloubce a máme před sebou teréňák, jak se patří.

O pohon "venkovanky", jak zní český překlad jména italského off-roadu, se stará třílitrový vznětový čtyřválcový turbodiesel s výkonem 130 kW. Točivý moment dosahuje 400 Nm. Kombinovaná spotřeba 11,1 litru na 100 km i produkce CO2 294 g/km ukazuje terénní novinku v celkem příznivém světle, co se ekologie týče. Motor splňuje normu Euro 4.

Iveco Campagnola

Terénní Iveco s délkou 42 48 milimetrů má šestistupňovou manuální převodovku FPT 2840 s možností redukce. K dispozici je možnost zvolení trvalého pohonu 4 x 4. Pro úsporu paliva lze odpojit pohon předních kol.

Nová Campagnola se nabízí výhradně ve třídveřovém provedení, má čtyři sedadla a cestující mohou využít vymožeností, které najdeme i v běžných silničních automobilech. Nechybí klimatizace, CD přehrávač s rádiem a GPS navigace.

Autoři:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.