Iveco Campagnola

Iveco Campagnola | foto: Iveco

Campagnola se vrací: opravdový král terénu od Iveca

  • 9
Campagnola se vrací pod značkou Iveco a dává zapomenout na zjemnělá SUV, která mimo kvalitní silnice vyjedou jen zřídka. Oproti nim je nové Iveco pro těžký terén jako dělané.

Iveco, to nejsou jen tahače, autobusy a dodávky, ale také off-roady do opravdu těžkého terénu. Užitková divize Fiatu nabízí v současnosti dva off-roady: Massif, který je k dispozici i v pětidveřovém provedení, a pouze třídveřový model Campagnola.

Iveco Campagnola

Druhý jmenovaný se vyráběl pod značkou Fiat v letech 1951 až 1987. Letos představená novinka se značkou Iveco je tedy návrat známého jména po více než dvaceti letech. Nová campagnola je odvozena od modelu Massif.

Konkurovat Ivecu Campagnola můžou pouze pravověrné teréňáky, jako je Land Rover Defender nebo Jeep Wrangler. Už na první pohled vyzařuje, že pro něj jízda cestou necestou nebude problém. Karoserii navrhlo studio Giugiaro, a tak neudělá ostudu ani na běžné silnici. I když je jasné, že pro předvádění na městských bulvárech jsou na trhu vhodnější stroje.

Iveco Campagnola

Iveco Campagnola je ale stvořené pro terén, což dokazují nájezdové úhly a stoupavost. Ta má hodnotu 100 procent, přední nájezdový úhel 50 stupňů, zadní nájezdový úhel 30 stupňů a přechodový sklon 24 stupňů. Což jsou parametry opravdového krále terénu. Připočtěme ještě schopnost brodit se v až půlmetrové hloubce a máme před sebou teréňák, jak se patří.

O pohon "venkovanky", jak zní český překlad jména italského off-roadu, se stará třílitrový vznětový čtyřválcový turbodiesel s výkonem 130 kW. Točivý moment dosahuje 400 Nm. Kombinovaná spotřeba 11,1 litru na 100 km i produkce CO2 294 g/km ukazuje terénní novinku v celkem příznivém světle, co se ekologie týče. Motor splňuje normu Euro 4.

Iveco Campagnola

Terénní Iveco s délkou 42 48 milimetrů má šestistupňovou manuální převodovku FPT 2840 s možností redukce. K dispozici je možnost zvolení trvalého pohonu 4 x 4. Pro úsporu paliva lze odpojit pohon předních kol.

Nová Campagnola se nabízí výhradně ve třídveřovém provedení, má čtyři sedadla a cestující mohou využít vymožeností, které najdeme i v běžných silničních automobilech. Nechybí klimatizace, CD přehrávač s rádiem a GPS navigace.