Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Autofotka týdne: Rychlostní rekord 432 km/h odolával osmdesát let

Přesně před osmdesáti lety, 28. ledna 1938, usedl legendární Rudolf Caracciola do stříbrného šípu a vytvořil rychlostní rekord, který odolával do loňského listopadu. S aerodynamickým mercedesem se na dálnici mezi Frankfurtem nad Mohanem a Darmstadtem rozjel na 432 km/h.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MG

M41i50r53e60k 90G31a69j33e46r

28. 1. 2018 19:56

Čeština se zdá být obtížná pro mnohé autory článků. V tomto je docíleno opačného významu, než mělo být, ve větě: "Nadlehčování přídě pomohlo její snížení a zúžení." Správně je "Nenadlehčování přídě..."

1 0
možnosti
JS

lépe by asi vyznělo: Nadlehčování přídě bylo omezeno jejím snížením a zúžením....;-)

2 0
možnosti
JB

Tento vůz se dlouhá léta nacházel na našem území a poté byl za směšné penize prodán do Německa

http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin&menu=5&pos=monopost

1 0
možnosti
MG

M30i58r41e38k 73G22a20j50e57r

28. 1. 2018 19:42

Což je podle mého názoru jen dobře.

1 0
možnosti
KN

Kolik teda te vody a ledu to auto melo? V clanku se pise 48 litru a 5 kg, zatimco v popisu obrazku se pise 500 litru. To je dost velky rozdil...

3 0
možnosti
JJ

J81a83n 87J11e74ž59e25k

28. 1. 2018 10:38

500 litrů je nesmysl. Přece to nebylo hasičské auto, co si veze půl tuny vody ;-)

7 0
možnosti
JP

obdivuji tehdejší jezdce , nejen Caracciolu,ale i Rosemeyera,Stucka, Nuvolariho, Chirona,Fagioliho... jezdili na plno v autech s dnešním výkonem a rychlostí ( na tehdejších silnicích) ale zbytek techniky byl úplně jinde listová pera, bubnové brzdy,pneumatiky......kolik dnešních pilotů by dnes do tohoto sedlo.....

18 0
možnosti
JB

J23a27n 39B96u73c64h62a21r

28. 1. 2018 9:45

A žádný pásy, sedačky jak křesla, kožené hemy... respekt!R^

5 0
možnosti

A53d23a42m 88Ž57í81d79e42k

28. 1. 2018 7:34

Zajímavé je že naprosto běžná silniční Tatra 77 z roku 1935 měla koeficient 0.212 ..... dnešní auta mívají se vším tím vybavením pro vývoji 0.3-0.4 ..... v roce 35 měli jen intuici a zkušenosti

3 0
možnosti
VK

No taky ta auta měla mnohem menší přítlak a tudíž lépe lítala. Nízký odpor není všechno.

2 1
možnosti
RM

Při tý 450 se ty čáry na silnici míhají docela rychle :-). Pohled zevnitř vozu:

https://www.youtube.com/watch?v=xj4gar5dKAU

1 2
možnosti
JH

J79a57n 18H28o35r89a31k

28. 1. 2018 4:20

V 360ti zaradit dalsi rychlost, hmmm :))) a jak pak jede delsi dobu kolem tech 240km/h tak to uz vypada jak kdyby nejel :)

0 0
možnosti
RM

Zajímavé, že v roce 1938 vyrobili takovou karoserii, že jim na to stačilo pouhých 541 kW a dneska jich potřebují výrobci 1000 tedy skoro 2x tolik a to mají k dispozici výkonné počítače, které jim pomáhají udělat lepší tvar, kdyby si vzali tužku a papír tak by z toho možná dostali 600km/h:-P

14 1
možnosti
DD

Tak tohle auto bylo speciálně upravené pro rychlostní rekordy, ne pro běžné použití. Koenigsegg je auto pro běžnou jízdu, musí být dobře řiditelné, nesmí se nadlehčovat, musí být schopné trvale chladit motor atd. Auta postavená čistě na rekordy už překonala i rychlost zvuku, akorát už to nezkouší na dálnici, ale v poušti. Tím nezpochybňuji, že je ten Mercedes z 38 úctyhodné dílo.

10 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...