Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Carbonyte – prodloužíme cokoli

aktualizováno 
Britská firma Carbonyte je specialistou v oblasti práce s uhlíkovými kompozity a průkopníkem v technologii Hot Fusion. Díky tomu může svým zákazníkům nabízet extrémně neobvyklé prodloužené automobily. Nedávno například předvedla extrémně prodloužený smart.

Prodloužené kreace firmy Carbonyte | foto: Carbonyte

Carbonyte je britská firma, která se zabývá výrobou automobilů na zakázku. Prakticky jakýkoli vůz upraví dle individuálních představ zákazníka, hlavním zdrojem obživy firmy je ovšem prodlužování automobilů.

Díky tomu, že je firma specialistou na výrobu uhlíkových kompozit metodou Hot Fusion, může nabídnout opravdu neobvyklé úpravy. Její nástavby jsou totiž extrémně lehké a přitom vynikají vysokou pevností. K rozříznutému automobilu se prodloužené části nejčastěji lepí epoxidovými lepidly. Pro méně majetné zákazníky ovšem firma nabízí i klasické prodloužené nástavby z hliníku.

Poslední kreací společnosti Carbonyte je prodloužený Smart ForTwo, jednoduše nazvaný Smaart. Rozříznutý smart dostal za zadní sedadla zvětšeninu plechovky oblíbeného nealkoholického nápoje v měřítku 20:1. Dle zbarvení automobilu je snadné si domyslet, že Carbonyte vůz vyrobil ve snaze zaujmout, nebo dokonce rovnou na objednávku výrobce energetických nápojů Red Bull.

Prodloužené kreace firmy Carbonyte

Celá reklamní záležitost má délku 5 100 mm, tedy téměř dvojnásobek toho, co měří obyčejný smart. Přesto nebylo potřeba posilovat motor, protože na hmotnosti toho původní drobeček mnoho nepřibral.

Carbonyte je ale společnost známá tím, že jí není nic svaté. Důkazem je její loňská kreace na bázi Ferrari 360 Modena. Prodloužením vznikla osmimístná limuzína, Modena přitom celkově přibrala pouze 150 kilogramů. Přitom karoserie byla prodloužena o 2,7 metru.

Prodloužené kreace firmy Carbonyte

Pravděpodobně u Carbonyte nejčastěji upravovaným automobilem je Range Rover. Prodloužení opět může nabídnout místo až osmi pasažérům a zákazník si samozřejmě může zvolit i mnoho dalších individuálních úprav, které změní interiér vozu k nepoznání.

Prodloužené kreace firmy Carbonyte

Že se ale Carbonyte opravdu nezastaví před ničím, dokazují některé plány společnosti do budoucna. Po bok prodloužené modeny se postaví Lamborghini Gallardo a nedotčeny nemají zůstat ani takové legendy jako Koenigsegg CCR nebo Bugatti Veyron. Ty tentokrát dostanou "pouze" čtyřmístné provedení. Pokud hledáte osmimístný Rolls-Royce Phantom, opět zaklepejte na dveře u Carbonyte.

Prodloužené kreace firmy Carbonyte





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.