Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Carlssonů C25 vznikne 25 kusů. Dva stejné v Česku nepotkáte

aktualizováno 
Dlouholetý úpravce vozů Mercedes-Benz se rozhodl, že zkusí štěstí s vlastním vozem. Exkluzivní sporťák je postaven na základech od Mercedesu a vznikne ve velmi malé sérii.

Carlsson C25 | foto: Carlsson

Carlsson Autotechnik GmbH je německý úpravce, který se tuningu vozů Mercedes-Benz věnuje od roku 1989. Firmu založili bratři Hartgové a pojmenovali ji po Ingvaru Carlssonovi, který s firmou spolupracoval. Ingvar Carlsson byl členem rally týmu Mercedes v osmdesátých letech minulého století.

Po jednadvaceti letech od vzniku společnosti se majitelé rozhodli, že přijdou s vlastním automobilem. Supersport C25 je postaven, jak jinak, s využitím komponent od Mercedesu, a to včetně motoru. Spojitost s Mercedesem je patrná i na designu vozu, a to hlavně na přední masce. Pouze tradiční třícípou hvězdu nahradilo logo Carlsson.

Carlsson C25

K pohonu nové kreace od Carlssonu slouží dvanáctiválec Bi-Turbo s maximálním výkonem 554 kW, tedy 753 koní. Neméně úctyhodně působí maximální točivý moment 1150 Nm. Tyto hodnoty stačí na maximální rychlost 352 km/h a na stovku německý supersport vystřelí za pouhé 3,7 sekundy.

Podle výrobce není Carlsson C25 určen na závodní okruhy, ale lze jej komfortně využít například při každodenní jízdě do práce. O bezpečnou jízdu se starají systémy ESP nebo ABS a nechybějí airbagy. Tradiční německý úpravce zapracoval i na skeletu karoserie, který obstojí při srážce. Důraz byl věnován na i eliminování úrazů při případné srážce s chodcem.

Carlsson C25

Karoserie nového supesportu se vyznačuje muskulaturními tvary s mohutnými blatníky. Na zádi vozu zaujme čtveřice obřích hranatých koncovek výfuku. Použita jsou dvacetipalcová litá kola (9,5x20 palců vpředu, 12x20 palců vzadu), každé váží pouze 11,2 kilogramu. Vepředu jsou použité pneumatiky 265/30, na zadní nápravě potom 325/25.

Interiér německého supersportu hýří komfortem a luxusem. Použit byl karbon, bizoní kůže a velmi jemný semiš. Na výběr je několik barevných verzí vnitřku vozu. Každý exemplář bude vyroben podle specifických požadavků zákazníka.

Nový Carlsson C25 se poprvé v celé kráse představí na nadcházejícím ženevském autosalonu. Vyrobeno bude pouze 25 vozů, výrobní plán na letošní rok byl již vyprodán. Exkluzivitu vozu zvyšuje netradiční limitace ze strany výrobce. Do každé země totiž bude dodán pouze jeden kus. Nehrozí tak, že by stený vůz měl i soused.

Autoři:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.