Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Časem se vrátím k většímu autu

  18:16aktualizováno  18:16
Na českých televizních kanálech lze narazit pouze na jediného moderátora, který už déle než čtyři a půl roku vítá hosty svého pořadu slovy "Dobrou noc". Oním mužem je Pavel Anděl, průvodce hudebního pořadu Noc s Andělem. Donedávna jezdil v zeleném Land Roveru Freelander. Vyjel s ním i sjezdovku.

Auto do terénu však vystřídala Škoda Fabia Combi.

 "Výměna aut byla důsledkem nejisté situace, kdy nebylo zřejmé, zda Noc s Andělem bude i nadále pokračovat," říká Pavel Anděl.

Z land roveru do škodovky. Nebyl to příliš velký skok?
Někomu se to tak může zdát, ale já jsem šel po autě, které bude spolehlivé a jehož cena nebude rychle klesat. Svoji roli hrál i fakt, že není až tak vidět, takže mi ho snad neukradnou. Na přibližování mi to stačí, ale časem se chci vrátit k něčemu většímu.

To si vás freelander tak získal?
Něco většího jsem chtěl dlouho. Jenže to neměl být off-road. V zásadě šlo o dvě věci - pořídit si bezpečný vůz a moci bez problémů zaparkovat. Freelander je na délku srovnatelný s octavií, ale zásadní je fakt, že v něm sedíte o půl metru výš. V okamžiku, kdy se do vás někdo trefí, a není to náklaďák, jste mnohem lépe chráněn.

Takže do těžšího terénu nejezdíte?
To se mě vůbec netýká. Po polích jezdit nehodlám. I když jednou jsem v noci na horách zabloudil a omylem jsem vyjel sjezdovku. Ještě jsem si říkal, jaký je to krpál. Chatař pak ráno nechápal, kde se tam ty koleje vzaly.

Neusínáte někdy za volantem při nočních návratech z televizního vysílání?
To sice ne, ale v tomhle směru moje řidičská kariéra zahrnuje dva velké životní vykřičníky, z nichž jsem se dostatečně poučil. Můj tatínek říká, že každý řidič musí alespoň jednou za život nabourat. Pokud totiž nenabourá, neuvědomuje si, co to je, a proto je mnohdy nebezpečný. Pokud už se mu to "povede", je pak mnohem ostražitější. Az vlastní zkušenosti musím říct, že táta má pravdu.

Kdo jednou nabourá, je pak mnohem ostražitější, říká moderátor Pavel Anděl

Takže jak vypadala vaše nehoda?
Byl to poměrně mystický zážitek. Nad ránem jsem jel z Vídně a těsně před Prahou nastal okamžik, kdy jsem začal usínat. A najednou byl přede mnou mercedes. I když jsem dupnul na brzdu, zezadu jsem to do něj "načoudil". Já byl v pohodě, ale za mnou stál na prázdné dálnici ze všech stran omlácený mercedes. Šel jsem k němu, ale nikdo v něm neseděl. Nejdřív mě napadlo, že řidič měl asi šok a někam poodešel. Tak jsem auto odtlačil do odstavného pruhu a čekal asi půl hodiny, jestli se někdo neobjeví. Neobjevil, tak jsem nasedl do svého auta a jel domů. Později jsem se o tom bavil se známým policistou, který mi řekl, že nejpravděpodobnější je, že ten mercedes byl kradený a zloděj raději utekl... Podruhé jsem se v noci vyboural na cestě do Berlína. To jsem se probral v okamžiku, kdy jsem po skoku z dálnice dopadl na pole. Taky nic moc. 

Jaké bylo vaše první auto?
To jsem si pořídil maličkého Fiata 600. Pak jsem měl ještě Fiata Uno a Tipo. Byla to jednoduchá auta, na kterých jsem si v případě potřeby občas něco dokázal opravit. Samozřejmě na základě tatínkova školení. 

Auta si kupujete nová, nebo chodíte do bazaru?
Kromě land rovera jsem si kupoval ojetiny. Dokonce i tu současnou fabii.

Bazarům tedy věříte?
Jdu tam jen s někým, kdo autům rozumí. Zkušenosti mnohých jsou děsivé. Nedělám to a nesnáším to, ale přiznám se, že do všemi známého a proslulého bazaru jsem pro fabii šel s tím, že buď mě poznají a já si ji koupím, nebo půjdu pryč. Nejdřív mi cpali úplně jiné auto a teprve v okamžiku, kdy mě nějaký chlapík poznal, povídá: "Tohle vám nedám. Do měsíce byste do toho musel vrazit třicet tisíc." 

Kolik ročně najedete?
Asi sto dvacet tisíc kilometrů. 

A kam jste řídil nejdál?
Před osmi lety jsme s manželkou vyrazili do jižní Itálie. Řekli jsme si, že pojedeme tak dlouho, dokud budeme potkávat německé autobusy. No a dojeli jsme až na Sicílii. Tam jsem Italy naučil, jak se dostat do zamčeného Fiatu Uno, v kterém jsem si zabouchl klíčky. Naivně jsem se domníval, že v Itálii nebude problém to otevřít. Během půl hodiny tam sice stálo asi třicet lidí, kteří mi radili, jak se do toho auta dostat, ale byl to jeden destruktivní nápad za druhým. Jeden radil, abych rozbil okno, další říkal, abych vylomil sloupek... Já se jim pořád snažil vysvětlit, že mi mají sehnat drát. Když ho přinesli, auto jsem vyháčkoval během pěti vteřin. Samozřejmě jsem sklidil neuvěřitelný aplaus.

NELÁKAJÍ MĚ DLOUHÉ LIMUZÍNY Ale taky bych si nekoupil ruské auto. I kdyby Lada vymyslela cokoli, do toho bych nešel.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.