Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Část Opelu chtějí koupit jeho dealeři, angažují se i Češi

aktualizováno 
Už od začátku krize značky Opel a mateřského koncernu General Motors vymýšlejí dealeři způsob, jak převzít nad automobilkou alespoň část kontroly. Teď mluví o fondu, do kterého by evropští dealeři odváděli za každé prodané auto 150 eur. Podmínkou je, že by Opel v Evropě fungoval nezávisle na General Motors.

Opel Ampera | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel můžete koupit na www.automodul.cz

Takový fond by za tři roky shromáždil podle představ organizace Euroda, která evropské dealery opelů sdružuje, nejméně 400 milionů eur. Za peníze určené k investicím do automobilky by si dealerská organizace přála získat 20 procent akcií. Pokud by na plán přistoupili také zaměstnanci podniku, ovládla by tato skupina až 25procentní podíl ve firmě.

"Chceme vybrat 400 milionů eur, ale k tomu potřebujeme účast všech evropských kolegů," řekl novinářům po dealerském setkání v Darmstadtu Thomas Bieling, mluvčí německé dealerské organizace VDOH.

"Němečtí dealeři opelů vidí pro značku budoucnost," dodal.

Potvrzuje to také nedávná studie uskutečněná mezi dealery různých značek, která se v Německu pravidelně koná. Podle ní patří zástupci Opelu k nejspokojenějším.

Čeští dealeři jsou většinou pro

Výhrady k modelové politice nemají ani tuzemští prodejci. Potvrzuje to Lenka Kortusová, jednatelka pražského společnosti Auto-Staiger, která patří k největším dealerům Opelu v Česku: "Nepamatuji, že bychom měli v minulosti tak dobrá auta jako nyní. Technicky vyspělá, spolehlivá a s tak atraktivním designem. Radost máme z corsy, samozřejmě z insignie a brzy se přidá také velmi zajímavá nová astra."

Lenka Kortusová zastupuje tuzemské dealery Opelu v evropské organizaci Euroda a myslí si, že čeští dealeři jsou plánům svých německých kolegů nakloněni. "Od ostatních dealerů z Česka slyším pozitivní názory, někteří jsou zatím zdrženlivější," míní.

Sídlo nově vzniklé společnosti zastupující zájmy dealerů by mělo vzniknout v Rüsselsheimu, kde se nachází ředitelství Opelu. Jejím reprezentantem by měla být osoba s pracovním titulem Mister Opel.

I Saab chtějí zachránit nadšenci

Vozy Opel prodává v Evropě na 4 000 dealerství, která zaměstnávají kolem 125 tisíc lidí. V Česku prodává opely 37 showroomů, loni našly pro osobní a lehké užitkové vozy 5403 zákazníků. Kdyby za každé auto odvedly do fondu 150 eur, znamenalo by to částku převyšující 810 tisíc eur.

Opel není ojedinělým případem, kdy se na záchraně tonoucí značky chtějí podílet dealeři aut. Také příznivci Saabu vymýšlejí způsob, jak "své" automobilce pomoc z krize. Na internetu organizují nadšenci sdružení na záchranu švédské značky a z vybraných příspěvků chtějí nakupovat akcie a podporovat nového majitele.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Najdete na iDNES.cz