Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Část Opelu chtějí koupit jeho dealeři, angažují se i Češi

aktualizováno 
Už od začátku krize značky Opel a mateřského koncernu General Motors vymýšlejí dealeři způsob, jak převzít nad automobilkou alespoň část kontroly. Teď mluví o fondu, do kterého by evropští dealeři odváděli za každé prodané auto 150 eur. Podmínkou je, že by Opel v Evropě fungoval nezávisle na General Motors.

Opel Ampera | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel můžete koupit na www.automodul.cz

Takový fond by za tři roky shromáždil podle představ organizace Euroda, která evropské dealery opelů sdružuje, nejméně 400 milionů eur. Za peníze určené k investicím do automobilky by si dealerská organizace přála získat 20 procent akcií. Pokud by na plán přistoupili také zaměstnanci podniku, ovládla by tato skupina až 25procentní podíl ve firmě.

"Chceme vybrat 400 milionů eur, ale k tomu potřebujeme účast všech evropských kolegů," řekl novinářům po dealerském setkání v Darmstadtu Thomas Bieling, mluvčí německé dealerské organizace VDOH.

"Němečtí dealeři opelů vidí pro značku budoucnost," dodal.

Potvrzuje to také nedávná studie uskutečněná mezi dealery různých značek, která se v Německu pravidelně koná. Podle ní patří zástupci Opelu k nejspokojenějším.

Čeští dealeři jsou většinou pro

Výhrady k modelové politice nemají ani tuzemští prodejci. Potvrzuje to Lenka Kortusová, jednatelka pražského společnosti Auto-Staiger, která patří k největším dealerům Opelu v Česku: "Nepamatuji, že bychom měli v minulosti tak dobrá auta jako nyní. Technicky vyspělá, spolehlivá a s tak atraktivním designem. Radost máme z corsy, samozřejmě z insignie a brzy se přidá také velmi zajímavá nová astra."

Lenka Kortusová zastupuje tuzemské dealery Opelu v evropské organizaci Euroda a myslí si, že čeští dealeři jsou plánům svých německých kolegů nakloněni. "Od ostatních dealerů z Česka slyším pozitivní názory, někteří jsou zatím zdrženlivější," míní.

Sídlo nově vzniklé společnosti zastupující zájmy dealerů by mělo vzniknout v Rüsselsheimu, kde se nachází ředitelství Opelu. Jejím reprezentantem by měla být osoba s pracovním titulem Mister Opel.

I Saab chtějí zachránit nadšenci

Vozy Opel prodává v Evropě na 4 000 dealerství, která zaměstnávají kolem 125 tisíc lidí. V Česku prodává opely 37 showroomů, loni našly pro osobní a lehké užitkové vozy 5403 zákazníků. Kdyby za každé auto odvedly do fondu 150 eur, znamenalo by to částku převyšující 810 tisíc eur.

Opel není ojedinělým případem, kdy se na záchraně tonoucí značky chtějí podílet dealeři aut. Také příznivci Saabu vymýšlejí způsob, jak "své" automobilce pomoc z krize. Na internetu organizují nadšenci sdružení na záchranu švédské značky a z vybraných příspěvků chtějí nakupovat akcie a podporovat nového majitele.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.