Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cayenne: první Porsche do terénu

  10:31aktualizováno  10:31
Specializace na užší segment výroby se v automobilovém průmyslu nenosí. Stejně jako většina výrobců rozšiřuje paletu modelových řad, rozhodlo se i Porsche opustit třídu výhradně silničních sporťáků. Vznikl automobil, který lze sice proporcemi zařadit mezi SUV, ale ambicemi nikoli. Cayenne míří výše.

Novinku, jež můžete spatřit na právě probíhajícím ženevském autosalonu, představují šéfové ze Stuttgartu s náležitou pompou. Za cíl si prý dali porazit mnichovské BMW X5 4,6iS na silnici a Range Rover v terénu. Výsledkem je cayenne - tedy vůz, který by si měl zachovat jak proklatě vysokou cestovní rychlost, tak i stabilitu a přilnavost.

Této kombinace lze prý v současnosti dosáhnout především díky elektronickému "vzduchovému" zavěšení kol, které používá i - již zmíněný - britský výrobce legendárních off-roadů. Systém umožňuje operativně nastavit podvozek jak do těžko prostupného terénu, tak i pro vysoké rychlosti dálnic. Další technickou nezbytností německého "siláka" je prý elektronický stabilizační systém PSM. Ten totiž musí zkrotit 450 koní pod kapotou tak, aby relativně vysoký automobil řidič vůbec udržel na silnici.

450 koní a 620 Nm točivého momentu - to jsou charakteristiky osmiválcového turbomotoru o objemu 4,5 litru, jenž se stane nejsilnější variantou pro opravdové labužníky. S tímto agregátem dosáhne nová čtyřkolka od Porsche maximální rychlosti přes 265 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, což je téměř o sekundu méně než u konkurenčního BMW.

Popsaný motor, který tvoří vrchol nabídky, se bude prodávat pod označením Porsche Cayenne Turbo. Koupit bude možné ale i civilnější model cayenne S bez přeplňování. Přesto jde stále o dravce s rodokmenem těžko odlišitelným od ostatních Porsche. Řidič bude moci s tímto modelem uhánět maximální rychlostí okolo 241 km/h, přičemž zrychlení na stovku dosáhneza 7,4 s. Obě verze se objeví na trhu zpočátku pouze s automatickou převodovkou Tiptronic, o několik měsíců později získá cayenne S i manuální řazení.

Porsche Cayenne by se na západoevropských trzích mělo objevit v průběhu října. Podzimní termín české premiéry očekává i zástupce stuttgartské automobilky v tuzemsku. Prodejní cíle pro jednotlivé trhy ještě nebyly stanoveny; lze ale očekávat, že supersportovní SUV, jak lze novinku obecně pojmenovat, se stane trumfem především pro americký trh.

Cenu vozu dovozce zatím ještě nestanovil. V zahraničí se proslýchá o cenovém rozmezí v přepočtu za 2 800 000 Kč u verze S až po 3 800 000 za silnější cayenne Turbo. Již zmíněný nejbližší konkurent BMW 4,6iS stojí v Česku 3 400 800 korun.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.