Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cayennský pepř na druhou

  14:03aktualizováno  14:03
Jako by Porsche Cayenne nebylo už samo o sobě dost rychlé a svalnaté. Franku Rinderknechtovi a ostatním pánům z Rinspeedu se ale moc "při zdi" zdálo. Proto ubrali jedny dveře, snížili střechu a auto ještě pořádně rozšířili, teď na něm visí cenovka 325 000 euro... no nekupte to!

Nejnovější "šílenosti" v podání švýcarské firmy je označení tuning malé.

Z původního SUVčka ze Zuffenhausenu toho moc původního nezbylo, Rinspeed vlastně postavil úplně nové auto.

Od základu přestavěné cayenne se jmenuje Chopster. Chop znamená anglicky krájet, řezat, sekat; své jméno auto nedostalo náhodou.

Technikům Rinspeedu přišlo "obyčejné" cayenne moc vysoké a tak střechu snížili o 15 centimetrů. Operace proběhla se vším všudy, přepočítávala se pevnost karoserie, přibyl navíc ochranný oblouk. Nová jsou samozřejmě i všechna skla a dveře.

Když už byli v švýcaři "v ráži" ubrali i jeden pár dveří a rozšířili blatníky. Z vozu zbyly původní snad jen světlomety a základní tvary předního nárazníku, na jeho spodní hranu ještě přibyl další spojler, který auto opticky "přisává" k zemi.

Extrémní auto zaslouží extrémní kola. V případě chopsteru mají 23 palců a obouvají pneumatiky široké 305 milimetrů.

Pod kapotou buší čtyřapůllitrový osmiválec Porsche s výkonem 600 koní (441 kW). Maximální točivý moment je 800 Nm. Při pohledu na "pekelné" hodnoty ani nepřekvapí, že z nuly na stovku se chopster vystřelí za méně než pět vteřin. Ručička tachometru se pak zastaví na 290 kilometrech za hodinu.

V interiéru z nejušlechtilejších materiálů najdou místo pouze čtyři pasažéři. Každý z nich má ale k dispozici sportovní sedačku.

Rinspeed Chopster stojí 325 000 euro (11 milionů korun), zájemci o nejvybavenější verzi si připraví ještě o 50 tisíc euro navíc. 

Autoři: ,


Témata: Euro, Porsche, Rinspeed


Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.