Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cee´d: Slovenská kia míří proti golfu

  13:16aktualizováno  13:32
Prozatím je Kia Cee´d jen prototyp, který bude poutat pozornost návštěvníků ženevského autosalonu. Už letos ale budou jeho umírněnější sérioví potomci opouštět brány nové továrny automobilky Kia ve slovenské Žilině.

Kia CEE´D | foto: Kia

Vůbec první kia, která bude vyrobena na starém kontinentu, je navržená přesně podle gusta evropských zákazníků.

Auto, které míří do nejobsazenější třídy, kde kraluje VW Golf, Ford Focus a Renault Mégane, bylo kompletně navrženo v Evropě. První kie začnou ze severozápadního Slovenska vyjíždět do světa v prosinci letošního roku.

Po ženevské ochutnávce designéři a konstruktéři dotáhnou posledních pár detailů nového auta, fabrika v Žílině se zkolauduje a sebevědomá korejská automobilka, která za loňský rok zaznamenala v Evropě největší meziroční nárůst prodejů, vyrazí představit konečnou verzi slovenské kie na podzimní autosalon do Paříže.

Objevují se dokonce spekulace, že by slovenská kia mohla na evropských trzích nahradit model cerato, který se prodává od roku 2003.

Evropský původ koncept hrdě zdůrazňuje i svým jménem. Označení cee symbolizuje, že jak koncept, tak i budoucí výroba je "made in Europe". Automobilka také naznačuje, že chce novým modelem zasít (anglicky "seed") na další úspěchy v Evropě.

Na autosalonu v Ženevě se Cee´d představí v bojovém ospojlerování a blyštivém laku English Pewter. Chybět nebudou velká naleštěná 19palcová kola s pneumatikami 265/30, která se taktak vejdou do zvýrazněných podběhů kol.

Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Ford Mustang 5,0 V8 GT DEMO  Fastback
Ford Mustang 5,0 V8 GT DEMO Fastback

r.v. 2017, naj. 2 000 km, benzín, 1. majitel
1 328 700 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.