Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čekání končí: nový VW Golf je tady

  19:38aktualizováno  19:38
Zbrojení na pařížský autosalon je v plném proudu. Už je jasné, jak bude vypadat nový VW Golf. Už jsou venku fotky nejnovější - šesté - generace.

V centrálách automobilek končí čas polehávání u vody a lenošení na sluníčku, je tu nová generace kultovního golfu. U konkurence je tedy opět co dopodrobna analyzovat, kde hledat slabiny a vymýšlet, jak ohrozit jeho neochvějnou pozici...

Když golf v polovině sedmdesátých let představili, nikdo mu moc šancí nedával. Hranatý hatchback se ale stal bestsellerem, kterému ostatní jen tiše závidí.

Stávající generaci -  do posledního šroubku vyšlechtěnou po technické stránce, ovšem s trochu fádní karoserií - škarohlídi zpočátku moc nevěřili. U VW ale věděli, co dělají. I když se "pětkový" golf právě chystá do důchodu, je na vrcholu. Momentálně totiž kraluje prodejním statistikám na starém kontinentu.

Fotky šesté generace unikly na internet dříve, než vedení VW zamýšlelo. Nový golf, který se představí na říjnovém autosalonu v Paříži, jsme měli vidět o několik dnů později.

Vývoj předchůdce, kterého konstruktéři namalovali "na čistém papíře", stál VW spoustu peněz. Technika, na které staví množství modelů celého koncernu - včetně Škody Octavia - je na výši, ta se neměnila. Radikální změnou ale prošel design.

"Šestka" se zbavila vykuleného pohledu velkých lamp čelních světel předchůdce, přišla o velkou masku chladiče, narostla o pár centimetrů do délky, a naopak ztratila několik milimetrů výšky. Vzhledem se přibližuje novému sciroccu, které golfu stejně jako před lety ušlapává půl roku dopředu cestičku.

Pod kapotou budou bít opět čtyř- a šestiválce s turbem i bez. Chybět neboudou klenoty z motorárny VW nesoucí označení 1,4 TSI a 1,8 TFSI. Vrcholem nabídky bude 240koňový přeplňovaný dvoulitr pro golf s legendárním označením GTI. Chybět by neměla ani zuřivá verze R32 s pohonem všech kol.

Dočkáme se také dvou přeplňovaných novinek s objemem 1,6 litru. První bude pít benzin, druhá naftu. Smozřejmou položkou nabídky bude dvouspojkový automat DSG.

Časem prý dojde i na tříválec. Měl by mít objem 1,2 litru a bude osazen turbodmychadlem, podle neoficiálních informací nabídne 105 koní ve výkonu. Chystají se ale prý ještě další výkonové verze (silnější i slabší). Časem se údajně dočkáme i turbodieselu o stejném objemu.

Nový golf by měl být podle informací italského Autoblogu k objednání už v říjnu. V roce 2009 dorazí na severoamerický trh.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.