Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čekání na léto končí!

aktualizováno 
Zima, sobi, polární noc... Mohlo by se zdát, že Švédsko kabrioletům zrovna nepřeje. Švédy ale nějaké počasí nezbrzdí, ani když jedou nahoře bez. Víc střechyprostých volv a saabů než ve Stockholmu potkáte asi jen v Saint Tropez a na Floridě. Kabriolety mají ve výrobním programu Volva mnohaletou tradici a tak jsme ten nejaktuálnější vyzkoušeli, na víku kufru má označení C70.

Švédská perla v italských rukách
Stejně jako řada ostatních, ani Volvo nezůstalo imunní vůči módním trendům. Po stisknutí tlačítka se z prostoru za sedadly nevysune klasická plátěná střecha, ale tři plechové díly. Volvo C70 je postaveno na základech modelů S40 a V50 a sdílí s nimi nejen techniku, ale i řadu karosářských komponentů. Konstrukci střechy má na svědomí věhlasné studio Pininfarina.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Volvo můžete koupit na www.automodul.cz

"Césedmdesátka" patří bez diskuzí k nejpohlednějším kupé-kabrioletům na trhu. Se střechou i bez střechy to vozu velmi sluší z kteréhokoliv úhlu pohledu. Sytý rudý lak testované verze je velmi efektní a dodává vozu dynamický charakter, výkonový potenciál mimo jiné podtrhují i dvě kruhové koncovky výfuku.

Interiér: strohý, ale elegantní
Otevíráme mohutné bezrámové dveře a usedáme do rozměrných, příjemně tvarovaných komfortních sedadel. Vnitřní prostor vycházející ze sourozenců S40/V50 se nese v duchu současných modelů severské značky a je tedy poměrně strohý a příkladně zpracovaný. Přístrojová deska je plochá, robustní a bez výraznějších designérských excesů. Nejvýraznější prvkem je plochý středový panel v kovovém provedení s integrovanou mechanikou CD, ovládacími prvky a informačním displejem.

Ergonomie ovládání je velmi dobrá, výjimku tvoří právě jmenovaný efektní plochý středový panel, na kterém jsou umístěny čtyři kruhové ovladače, velké čtyřsměrové a 27 (!) titěrných tlačítek autorádia a ventilace.

Po hmatu je orientace mezi nimi až na výjimky prakticky vyloučena, naštěstí je řada funkcí duplikovaná i na multifunkčním volantu. Výhled z vozu se střechou i bez není nijak výrazně omezen, lepší orientaci v prostoru za vozem by usnadnila větší vnější zpětná zrcátka.

Při cestování bez střechy mají všichni čtyři cestující místa habaděj, zadní mají dokonce i kam složit pohodlně nohy, což nebývá u kupékabrií zvykem. Problém nastává s prvními kapkami deště: nízká, ladná a elegantní linie střechy lahodí oku, ti, co sedí vzadu, ale najednou nemají kam složit hlavu.

Kufr nabízí nadprůměrnou kapacitu 404 litrů, při stažené střeše klesají jeho přepravní možnosti o více než polovinu. Přístup k zavazadlům je navíc při stažené střeše velmi komplikovaný, úzkým otvorem lze bez újmy protáhnout nanejvýš diplomatku. Naštěstí se umí nařezané plechy střechy v kufru na pokyn tlačítka lehce nadzvednout, takže pod ni nemusíte skládat výbavu na výlet po jednotlivých ponožkách.

Motor: nevyužitý potenciál
Náš exemplář poháněl přeplňovaný pětiválcový agregát T5 důvěrně známý z modelu Focus ST. Zážehový agregát s objemem 2,5 litru vybavený čtyřventilovým rozvodem produkuje solidních 169 kW, tedy asi 230 koní, a jeho kroutící moment má navíc špičkovou hodnotu 320 Nm, o jeho vysokých kvalitách tedy není pochyb.

Motor produkuje sytý podmanivý zvuk, síly má na rozdávání a od patnácti set otáček, kdy je už k dispozici maximum točivého momentu, táhne až do 5 000 jako lokomotiva.

Kupu síly má už od nízkých otáček, před dvěma a půl tisíci otáček vás nakopne a o tři tisíce dál už je čas k přeřazení. Pohonná jednotka sice postrádá pomyslnou špičku, na druhou stranu ale neklade téměř žádné nároky na styl řazení.

Po svezení se nelze ubránit dojmu, že je vhodnější na plynulou rychlou jízdu a zdolávání dlouhých vzdáleností než ke sportovním účelům. Spojení s kabrioletem C70 rozhodně není špatné, pokud s ním nechcete závodit. V našem případě byla pohonná jednotka navíc spřažena s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuální změny převodových stupňů. Řazení je velmi plynulé, ale poměrně dlouhé převody a lenivé reakce také předurčují C70 k použití hlavně pro plynulý provoz než k ukojení závodivých choutek. Sil má motor očividně na rozdávání, jen vám připadá, že se přes měnič automatu ty koně nějak neumí prosoukat.

S tempem, jaké se C70 líbí nejvíc, budete jezdit kolem 10 litrů spotřeby. Když na to šlápnete, dostanete se s přeplňovaným pětiválcem až nad patnáct. Na 230koňový turbomotor je to akorát, na to, co s ním ale C70 předvádí, je to docela dost.

Jízdní vlastnosti: svezení ve stínu estetiky
Pomineme-li sportovní deriváty s přídomkem R, Volvo vždy preferovalo pohodlí před sportovními ambicemi.

Model C70 tuto skutečnost potvrzuje, i když s předchůdcem s plátěným topem nemá společného zhola nic. Minulá generace volvího kabrioletu měla šmrnc a nadčasové tvary, kromě toho i nevalnou tuhost karoserie a přehnaně houpavý podvozek uměle přitvrzovaný nízkoprofilovými pneumatikami.

Nová "césedmdesátka", postavená na osvědčených základech focusu, je oproti předchůdci tuhá jako prkno, přesto dostatečně komfortní i při provozu na rozbitých českých komunikacích. Řízení nepatří mezi ceněné vlastnosti vozu. Množství informací, které od předních kol putuje jeho prostřednictvím k rukám řidiče, lze považovat za dostačující, ale způsob, jakým znervózní při přejezdech výmolů nebo při jízdě ve vyjetých kolejích, není nejpříjemnější a vyžaduje pozornost řidiče. Velmi hmotnou záď také pocítíte při ostřejším průjezdu zatáčkou, ve které nebyla asfaltka v nejlepší kondici.
 
Významně se zlepšila i torzní tuhost celého skeletu. Kabát vozu slibuje dynamiku a sportovní styl, pravda je, že se Volvo C70 nejlépe cítí na uhlazených okreskách a díky výkonnému agregátu i v levém dálničním pruhu.

Když jedete bez střechy, o nějakém výrazném kroucení nevíte. Když natáhnete střechu, zdá se to také dobré... Dokud nevyrazíte na pražskou dlažbu, které neodolá pravděpodobně žádný kabriolet. Není to nic tragického, ale sem tam o sobě dají díly střechy vědět.

PLUSY
- Elegantní design
- Kvalita řemeslného zpracování
- Velikost a tvar předních sedadel
MINUSY

- Vyšší pořizovací cena
- Spotřeba vzhledem k předvedeným výkonům
- Velikost vnějších zpětných zrcátek
- Titěrná tlačítka na středovém panelu
- Přístup do zavazadlového prostoru při složené střeše


Resumé: méně je někdy více
Volvo C70 je jedním z nejpohlednějších kabrioletů na trhu a nabízí téměř vše, na co jsme u švédského výrobce zvyklí, tedy charizmatický design, robustně působící interiér, komfortní jízdní vlastnosti a kvalitní zpracování. Verze s pohonnou jednotkou T5 k předchozímu výčtu pozitiv přidává i dobré dynamické vlastnosti. Celkově velmi dobrý dojem mírně kazí jen pětistupňová automatická převodovka a neskromná pořizovací cena.

Zájemce o adrenalinový kabriolet by se měl ale poohlédnout v portfoliu jiného výrobce. "Césedmdesátka" byla postavena k jinému účelu než k dovádivému vymetání vlásenek a serpentin a ani agregát T5 z ní sportovní náčiní nevykřesá. Vzhledem k povaze vozu je asi vhodnější (a lacinější) alternativou ručně řazená převodovka v kombinaci s některým z atmosférických motorů.

V loňském roce se v Česku prodalo čtyřicet C70 (pětiprocentní podíl všech prodejů značky v ČR) a to je vzhledem vysoké pořizovací ceně a malé kupní síle obyvatelstva, které raději než vítr ve vlasech vozí kupu věcí v kombíku, velmi dobrý výsledek.

Nejlevnější volvo bez střechy vyjde na 999 tisíc korun a pod kapotou bude mít atmosférický benzinový 2,4litr s výkonem 140 koní (k mání je i o padesát tisíc dražší 170koňová varianta).  "Náš" přeplňovaný pětiválec vyjde minimálně na 1 199 000. Pokud raději než zpěv větru a ševelení trávy posloucháte staccato turbodieselu, připravte si aspoň 1 049 000 na motor 2,0D (136 k); o sto tisíc víc stojí pětiválcový turbodiesel D5 s výkonem 180 koní.

 Volvo C70 T5 VW Eos DSC BMW 325
Válců/ventilů 5/0  6/24  6/24
Zdvihový objem (ccm) 2 521 3 189 2 996
Převodovka typ/počet stupňů   automatická/5 DSG/6 automatická/6
Maximální výkon (kW / koní) 169/230 184/250 160/218
Nejvyšší toč. moment (Nm) 320 320 270
Maximální rychlost (km/h) 235 247 243
Zrychlení 0-100 km/h (s) 8 7,3 8,1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km) 14,7/7/9,8 13,4/6,8/9,2 10,6/6,1/7,8
Objem kufru (l) 404/200 380/205 350/210
Objem palivové nádrže (l) 62 55 63
Délka (mm) 4 582 4 407 4 580
Šířka (mm) 1 820 1 791 1 782
Výška (mm) 1 400 1 443 1 384
Rozvor (mm) 2 640  2 578   2 760
Rozměr pneu 235/40 R18 235/45 R17 225/45 R17
Pohotovostní hmotnost (kg) 1 651 1 627 1 760
Cena verze s automat. převodovkou (Kč) 1 248 000 1 005 300  1 331 262

Pozn: údaje uváděné automobilkou


Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.