Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Celníci doporučují menší přechody

aktualizováno 
Při dovolenkové cestě do Chorvatska nebo do Itálie se motoristům vyplatí zajet k menším hraničním přechodům. Shodují se na tom celníci z Mikulova, Hatí a Dolního Dvořiště, tedy z míst, jimiž zdejší řidiči nejčastěji vyjíždějí směrem na jih. "Už na přelomu června a července se na hranicích začínají tvořit nekonečné fronty aut," potvrzuje celník Pavel Smoleň z přechodu Dolní Dvořiště, kde se přes léto podobně jako na jiných přechodech z nejvytíženějších čekací doby pohybují mezi dvěma až čtyřmi hodinami. "Aby se řidiči vyhnuli čekání, stačí ujet pár kilometrů navíc a překročit hranici u menší celnice," radí Petr Čermák, vedoucí přechodu Mikulov. Místo Hatí se nabízejí Hnanice nebo Hevlín, cestu přes Mikulov lze nahradit přechodem ve Valticích nebo v Poštorné a Dolní Dvořiště se dá objet Studánkami či Přední Výtoní. Zatímco velké přechody odbavují turisty nepřetržitě, některé menší mají omezenou dobu provozu na čas od 6 do 22 hodin. U velkých přechodů motoristé často čekají i v noci. "I když se řidič rozhodne vyjet třeba už ve tři ráno, měl by počítat s tím, že totéž napadne dalších sto jeho kolegů. A na hranici je stejně plno," říká Václav Kuklík z Hatí. Nával na přechodech vrcholí denně od 11 do 15 hodin. Volnější bývají úterky a čtvrtky. Plynulé odbavování na české straně hranice často komplikují a zdržují turisté, kteří nemají v pořádku doklady. "Opakují se případy, kdy lidé mají neplatné cestovní pasy, někdy dokonce ještě z časů československé federace," upozorňuje Petr Čermák. Nicméně největší zdržení na jižní státní hranici plyne z práce rakouských úřadů, které dohody Evropské unie zavazují k důkladnějším kontrolám přijíždějících. Výjimkou nejsou ani namátkové kontroly technického stavu vozidel, mířících do Rakouska. "Může se stát, že místo na dovolenou se řidič vrátí z hranice domů. Rakouským celníkům vadí hlavně špatné brzdy a unikající olej," sděluje Petr Čermák.

Přechod čas otevření (hod.)

Poštorná 6-22
Valtice 6-22
Mikulov nepřetržitě
Hevlín nepřetržitě
Hatě nepřetržitě
Hnanice 6-22
Vratěnín 6-22
Slavonice 6-22
Nová Bystřice nepřetržitě
Halámky nepřetržitě
České Velenice nepřetržitě
Dolní Dvořiště nepřetržitě
Studánky nepřetržitě
Přední Výtoň 6-22

Provoz na hranicích s Rakouskem
Pramen: Ministerstvo vnitra ČR


Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.