Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Celohliníkové tělo nového mercedesu funguje jako reproduktor

aktualizováno 
Mercedes se pochlubil, že téměř celá karoserie chystaného kupé SL bude z hliníku. V závislosti na provedení tak ušetří na hmotnosti až 140 kilogramů. Do hliníkové karoserie se přestěhují i basové reproduktory. Ta pak poslouží i jako ozvučnice.

Hliníková karoserie Mercedesu Benz SL nové generace | foto: Mercedes Benz

Mercedes uvede příští rok novou generaci kabrioletu SL. Historie kabrioletů této řady sahá až do poloviny padesátých let. Současně prodávanou generaci představil Mercedes v roce 2003 a o pět let později prošlo auto poměrně výrazným faceliftem. Nový model by měl výrobce představit na přelomu roku a do prodeje se dostane následně. Ale již nyní se Mercedes pochlubil některými parametry novinky.

Fotogalerie

Nejzásadnější inovací je kompletně hliníková karoserie novinky. Současný model měl hliníkové jen dveře a kapotu, nový model bude mít karoserii z hliníku celou, jen s výjimkou rámu čelního okna, který bude vyrobený z vysokopevnostní oceli. V zádi vozu bude u některých dílů místo hliníku použitý hořčík, který je ještě lehčí.

Díky použití hliníku bude auto výrazně lehčí než současný model. V případě verze SL500 o 125 kilogramů, u lehčího modelu SL 350 bude rozdíl ještě výraznější – 140 kilogramů. Současná řada váží v prvním případě 1 825 kilogramů, v druhém pak 1 910 kilogramů. Pokud výrobce neušetří ještě jinde, může být novinka lehčí o 6,5 až 7,5 procenta.

Karoserie nového Mercedesu SL

Mercedes ale ušetří i na výrobních nákladech, respektive na energiích při výrobě karoserie. Většinu hliníkových dílů totiž bude vyrábět ze stoprocentně recyklovaného hliníku. Pro zákazníky pak bude výhodou výrazně větší odolnost proti korozi.

Kdo by se obával, že hliníková karoserie bude méně pevná než ocelová, je na omylu. Podle Mercedesu vzroste její pevnost oproti současnému modelu o víc než patnáct procent. To bude mít vliv i na jízdní vlastnosti i hlučnost.

Karoserii pak Mercedes použije i jako ozvučnici pro nové audio systémy. Dobré ozvučení kabrioletu je totiž dost náročná věda, a tak vývojáři sáhli po nekonvenčním řešení. Basové reproduktory zabudovali přímo do karoserie do přepážky mezi motorovým prostorem a kabinou. Ozvučnici tak bude tvořit prostor v karoserii v této přepážce, ale zasahovat bude i do dalších partií, například do podlahy.

Karoserie nového Mercedesu SL

Další reproduktory výrobce nainstaloval do dveří, palubní desky a boků zadních částí karoserie. Vše co nejníže, aby byl zvukový dojem co nejlepší a co nejméně ovlivňovaný otevřenou kabinou kabria. Navíc zesilovač bude automaticky regulovat úroveň hlasitosti podle toho, jestli auto pojede se zataženou či otevřenou střechou. Výrobce se chlubí, že zvukový dojem bude výborný a na otevřený vůz nepřekonatelný.

V základní variantě dostanou zákazníci audio s výkonem 100 W a šesticí reproduktorů. Příplatkový systém Harman Kardon Logic7 už poskytne díky zesilovači třídy D 600 Wattů zvukového výkonu, který rozdistribuuje osm reproduktorů. Systém podporuje digitální prostorový zvuk. Na vrcholu nabídky pak bude stát špičkový systém dánské prémiové značky Bang & Olufsen s dvojicí zesilovačů třídy D Ice a dvanácti reproduktory. I v tomto případě nechybí digitální zvukový procesor a celkový výkon soustavy je úctyhodných 950 W.

Karoserie nového Mercedesu SL

Další detaily o novém kabrioletu SL si Mercedes schovává na světovou premiéru. Případní zájemci ale už mohou začít šetřit, ceny se mají pohybovat ve stejné výši jako u současného modelu, který v České republice startuje na částce 2 000 000 korun za model SL 300.    

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.