Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdražší škodovka stojí 1,4 milionu. Nový Superb se začíná objednávat

  16:49aktualizováno  16:49
Ceny třetí generace Škody Superb se budou pohybovat od 599 900 do 830 900 korun v základu jednotlivých výbav a provedení. Prodejci v Česku přijímají objednávky ode dneška. První vozy se na trh dostanou v červnu.

„Nejdražší provedení Laurin & Klement s nejsilnějším benzinovým motorem 2,0 TSI o výkonu 280 koní, pohonem 4x4, automatickou převodovkou, kompletní příplatkovou výbavou a doplňky, včetně prodloužené záruky a předplaceného servisu vyjde na 1,42 milionu,“ spočítal pro iDNES.cz Petr Fábera, vedoucí prodeje značky Škoda z pražského dealertví NH Car.

Nejprodávanější verze bude podle Fábery nejsilnější turbodiesel 2,0 TDI s výkonem 140 kW ve výbavě Style s automatem, paketem plus a metalízou za devět set tisíc. Petr Fábera ovšem dodává, že celkově se v předchozí generaci více prodávalo provedení kombi. Na to bude muset nový Superb počkat do letošního podzimu (na špionážní video kombíku se podívejte zde). Zatím se dá objednat jen varianta s tříprostorovou karoserií (liftback).

Nová Škoda Superb Combi v maskování při testech

Nová Škoda Superb Combi v maskování při testech

Fotogalerie

„Už máme první nakonfigurovaná auta. Co nejdřív už budeme objednávat, zájem je ze strany fleetových zákazníků i privátních klientů,“ hlásí Petr Fábera z NH Caru v den, kdy automobilka uveřejnila ceník.

V nabídce jsou čtyři benzinové a tři naftové čtyřválcové motory s výkonem od 88 do 206 kilowattů. Šestiválec o objemu 3,6 litru z předchozí generace z nabídky vypadl.

Cena nového Superbu začíná na částce 599 900 korun s výbavou Active a novým benzinovým motorem 1,4 TSI s výkonem 110 kW. Výbavový stupeň Ambition je v nabídce od 665 900 korun s motorem 1,6 TDI o výkonu 88 kW. Ceny provedení Style začínají na ceně 715 900 korun a nejvyšší dostupné provedení Laurin & Klement lze pořídit od 830 900 korun s dvoulitrovým naftovým motorem o výkonu 110 kW.

Superb patří do střední třídy, ale Škoda má ambice s třetí generací tohoto vozu konkurovat vozům o třídu výš. Nový Superb jako první škodovka nabízí adaptivní podvozek s pěti volitelnými jízdními režimy, třízónovou klimatizaci, zadní parkovací kameru, elektrickou parkovací brzdu nebo připojení vozu k internetu prostřednictvím sítě LTE a vytvoření wi-fi sítě pro další zařízení.

Petr Fábera z NH Caru si všímá i dalších novinek ve výbavě: „Tažná koule je nově sklopná, doteď byla nasazovací bajonetová. Kufr dostane bezdotykové otevírání mávnutím nohy pod zadním nárazníkem a nově jsou v příplatkové výbavě až devatenáctipalcové ráfky, u předchůdce byly maximem osmnáctky.“ Superb má samočinné přepínání dálkových světel, systém udržování v jízdním pruhu, kamerovou čtečku dopravních značek nebo adaptivní tempomat. „Jako první škodovka má nový Superb hlídač mrtvého úhlu,“ dodává Fábera.

Spokojen bude i český prezident, který má slíbený první nový Superb (více čtěte zde). Nová prezidentská škodovka má totiž v příplatkové výbavě dokonce dva popelníky. Jsou za příplatek, dopředu i dozadu stojí stejně - šest set korun. Nový Superb má také dva deštníky uložené ve speciálních schránkách ve dveřích.

Od nové generace si automobilka slibuje zvýšení prodeje o čtvrtinu oproti předchozím dvěma generacím. Od roku 2001 prodala 700 tisíc superbů. Nový model se bude vyrábět v závodech Škody v Kvasinách a také v Šanghaji.

Za únor 76 tisíc prodaných škodovek

Automobilka zvýšila v únoru prodej o osm procent na 76 tisíc vozů. Je to nejlepší únorový výsledek v historii značky. Na největším trhu v Číně posílila odbyt o 24 procent na 17 700 aut.

V západní Evropě zvýšila Škoda v únoru prodej o 2,4 procenta na 29 600 vozů, z toho v Německu odbyt klesl o 300 aut na 10 800 vozů. Výrazně rostla ve Španělsku, Švýcarsku nebo v Itálii.

Ve východní Evropě včetně Ruska prodej škodovek poklesl o 1 100 na 7 800 aut, v samotném Rusku se pak snížil o 800 na 5 600 vozů. Ve střední Evropě naopak poptávka vzrostla o 12 procent na 14 500 aut.

Dobře se dařilo nové Fabii, kterou Škoda uvádí postupně na trhy od konce minulého roku. V západní Evropě její odbyt stoupl o téměř 12 procent a ve střední Evropě dokonce o třetinu. Největší růst zaznamenal v únoru Rapid, když posílil o téměř 27 procent na 16 200 vozů. Nejprodávanější zůstává Octavia, kterou si pořídilo 32 tisíc zákazníků, tedy o 21 procent více než loni.

Škoda Auto loni zvýšila prodej o 13 procent na 1,04 milionu vozů. Letos chce podle předsedy představenstva Winfrieda Vahlanda opět růst i přes nejistý vývoj na Ukrajině a v Rusku.

Autoři: ,




Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Další z rubriky

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.