Nejvýraznější pokles nastal v Polsku, kde se ceny snížily o 10,6 procenta.
Na Slovensku automobily zlevnily o 6,9 procenta, v Maďarsku o 4,3 procenta a v České republice o 0,3 procenta.
Nejnižší ceny automobilů v EU mělo navzdory nárůstu o 1,5 procenta Dánsko.
V samotné eurozóně bylo nejlevnější zemí Finsko, kde ceny klesly o 2,8 procenta. Naopak nejdražší byly automobily v EU i v eurozóně v Německu.
Nejvýraznější cenový rozdíl v rámci deseti nejprodávanějších automobilů v eurozóně zjistila komise u modelu Volkswagen Golf, jenž stál v Německu o 27 procent více než ve Finsku. To pro německého spotřebitele představovalo potenciální úsporu 3200 eur při koupi vozu ve Finsku.
Meziroční změna cen automobilů
v prosinci 2005 (v procentech):
Země |
Změna |
Země |
Změna |
Belgie |
+1,4 |
Česká republika |
-0,3 |
Německo |
+1,8 |
Dánsko |
+1,5 |
Řecko |
-0,8 |
Estonsko |
-5,0 |
Španělsko |
+2,2 |
Kypr |
-0,7 |
Francie |
-0,4 |
Lotyšsko |
+1,6 |
Irsko |
+1,2 |
Litva |
-7,2 |
Itálie |
+2,4 |
Maďarsko |
-4,3 |
Lucembursko |
+1,0 |
Malta |
- |
Nizozemsko |
+2,5 |
Polsko |
-10,8 |
Rakousko |
+1,2 |
Slovinsko |
-6,5 |
Portugalsko |
+2,6 |
Slovensko |
-6,9 |
Finsko |
-2,8 |
Švédsko |
-0,1 |
Eurozóna |
+1,3 |
Británie |
-0,5 |
EU +0,6 |