Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ceny aut: EU zdražila, Česko zlevnilo

  17:10aktualizováno  17:10
Ceny automobilů v Evropské unii se v prosinci meziročně zvýšily o 0,6 procenta. Ve většině nových členských zemí, včetně České republiky, však klesly. Vyplývá to ze studie, kterou na svých internetových stránkách zveřejnila Evropská komise.
Peníze, euro - (c) profimedia.cz/corbis

Peníze, euro - ilustracni foto | foto: Profimedia.cz

Nejvýraznější pokles nastal v Polsku, kde se ceny snížily o 10,6 procenta.

Na Slovensku automobily zlevnily o 6,9 procenta, v Maďarsku o 4,3 procenta a v České republice o 0,3 procenta.

Nejnižší ceny automobilů v EU mělo navzdory nárůstu o 1,5 procenta Dánsko.

V samotné eurozóně bylo nejlevnější zemí Finsko, kde ceny klesly o 2,8 procenta. Naopak nejdražší byly automobily v EU i v eurozóně v Německu.

Nejvýraznější cenový rozdíl v rámci deseti nejprodávanějších automobilů v eurozóně zjistila komise u modelu Volkswagen Golf, jenž stál v Německu o 27 procent více než ve Finsku. To pro německého spotřebitele představovalo potenciální úsporu 3200 eur při koupi vozu ve Finsku.

Meziroční změna cen automobilů
v prosinci 2005 (v procentech):

Země

Změna

Země

Změna

Belgie

+1,4

Česká republika

-0,3

Německo

+1,8

Dánsko

+1,5

Řecko

-0,8

Estonsko

-5,0

Španělsko

+2,2

Kypr

-0,7

Francie

-0,4

Lotyšsko

+1,6

Irsko

+1,2

Litva

-7,2

Itálie

+2,4

Maďarsko

-4,3

Lucembursko

+1,0

Malta

-

Nizozemsko

+2,5

Polsko

-10,8

Rakousko

+1,2

Slovinsko

-6,5

Portugalsko

+2,6

Slovensko

-6,9

Finsko

-2,8

Švédsko

-0,1

Eurozóna

+1,3

Británie

-0,5

EU +0,6

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.