Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ceny aut v Česku stagnují, jsou o procento pod evropským průměrem

  11:47aktualizováno  11:47
Ceny nových osobních aut v Česku za posledních 12 měsíců poklesly o 0,1 procenta a vozy se v současnosti prodávají jedno procento pod evropských průměrem.

Nejlevnější jsou auta ve Švýcarsku, nejdražší v Dánsku | foto: Profimedia.cz

Ceny aut v Evropě přitom ve stejném období rostly o 2,1 procenta. Vyplývá to ze statistiky Roadtodata.

Zatímco benzinové modely zaznamenaly pokles cen o 0,6 procenta, vozy na naftu o půl procenta podražily. Nejvíce, o 1,6 procenta, zdražily vozy vyšší střední třídy a o 1,3 procenta rostla cena provedení kombi.

Nejlevnější auta zůstávají ve Švýcarsku, kde je možné je pořídit 13 procent pod průměrem. Následuje Řecko a Itálie s cenami deset a sedm procent pod průměrem.

Naopak tradičně nejdražší vozy jsou kvůli vysokému zdanění v Dánsku, kde se ceny pohybují o 93 procent nad průměrem. V Norsku je to o 67 procent více a ve Finsku o 33 procent. Na stejné úrovni jako v Česku jsou ceny ve Velké Británii, Maďarsku a Polsku.

cenový
index (%)
pohyb
cen
za 12
měsíců
vývoj
prodeje
za 12
měsíců
Švýcarsko 87 +1.7% +0.2%
Řecko 90 +0.1% +2.1%
Itálie 93 +1.8% +3%
Belgie 95 +1.1% -2%
Francie 96 +1.6% -3.8%
Španělsko 97 +1.2% -1.4%
Německo 98 +4% -1.7%
Švédsko 98 +2.1% +3.3%
Velká Británie 99 +2% -0.6%
Česká republika 99 -0.1% +3%
Maďarsko 99 +1.3% -14.6%
Polsko 99 -0.2% +19%
Rakousko 106 +1.4% -0.7%
Nizozemsko 120 +3.2% +2.9%
Portugalsko 124 -3.3% -3.8%
Irsko 128 +0.1% +4.4%
Finsko 133 +1.3% -7.7%
Norsko 167 -0.1% +12.9%
Dánsko 193 +0.3% -2.1%
Evropa 100 +2.1% -0.4%
zdroj: Roadtodata

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.