Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ceny aut v EU se stále liší

  17:58aktualizováno  17:58
Přes zavedení eura od 1. ledna zůstávají rozdíly mezi cenami nových aut v jednotlivých zemích Evropské unie často velmi výrazné. Květnové zhodnocení automobilového trhu v EU ukázalo, že dosud nelze hovořit o žádné konvergenci cen aut před zdaněním, uvedla Evropská komise. Tyto ceny jsou nejnižší ve Španělsku, Řecku, Finsku a Dánsku, nejvyšší v Německu a Rakousku. Například v Německu se prodává 36 značek aut za cenu o 20 až 42 procent vyšší než jinde v EU. Není přitom vidět žádnou tendenci, že by se rozdíly v cenách měly snižovat.

"Potvrzuje se, že vnitřní trh automobilů se dá ještě výrazně zlepšit. Reforma přijatá komisí 17. července vytváří konkurenční podmínky u prodeje aut a záručních služeb, čímž vnitřní trh bude fungovat ve prospěch evropských spotřebitelů," řekl člen komise pro hospodářskou soutěž Mario Monti.

Nejvýznamnější cenové rozdíly jsou u aut firem General Motors (Opel-Vauxhall, Saab), Fiat (Fiat, Lancia, Alfa Romeo), Honda a Suzuki. Naopak BMW, Daimler-Chrysler a Ford (Ford, Volvo, Land Rover) se snaží, aby ceny jejich aut před zdaněním se v zemích EU lišily maximálně o 15 procent, uvedla komise.

Poznamenala, že hlavní příčinou cenových rozdílů je různá výše daní v zemích EU.
Výrobce totiž zpravidla stanovuje cenu podle kalkulace, kolik bude stát jeho auto v zemi po zdanění.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.