"Potvrzuje se, že vnitřní trh automobilů se dá ještě výrazně zlepšit. Reforma přijatá komisí 17. července vytváří konkurenční podmínky u prodeje aut a záručních služeb, čímž vnitřní trh bude fungovat ve prospěch evropských spotřebitelů," řekl člen komise pro hospodářskou soutěž Mario Monti.
Nejvýznamnější cenové rozdíly jsou u aut firem General Motors (Opel-Vauxhall, Saab), Fiat (Fiat, Lancia, Alfa Romeo), Honda a Suzuki. Naopak BMW, Daimler-Chrysler a Ford (Ford, Volvo, Land Rover) se snaží, aby ceny jejich aut před zdaněním se v zemích EU lišily maximálně o 15 procent, uvedla komise.
Poznamenala, že hlavní příčinou cenových rozdílů je různá výše daní v zemích EU.
Výrobce totiž zpravidla stanovuje cenu podle kalkulace, kolik bude stát jeho auto v zemi po zdanění.