Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ceny benzinu stouply od června o dvě koruny

aktualizováno 
-
Netradičně po dvou, a ne jako obvykle po měsíci, zveřejňujeme ceny pohonných hmot v největších městech republiky a na nejdůležitějších tazích. Podnětem k jednomu vynechání byl rychlý pohyb cen paliv v prvních týdnech července po zvýšení spotřební daně. Benzinová mapka ukazuje, že za poslední dva měsíce vzrostly ceny benzinů v průměru o dvě koruny, nižší nárůst zasáhl Olomouc a Liberec, kde již před zvýšením státních odvodů bylo tankování dražší než v ostatních městech. Cena motorové nafty stoupla v průměru o korunu až o korunu padesát. Od 1. července stát vybírá o korunu čtyřicet více za litr benzinu, u nafty jde do státní kasy o korunu za litr více než před začátkem prázdnin. Dvoukorunové zdražení Naturalu 95 znamená pro majitele vozu s padesátilitrovou nádrží, že při tankování »do plna« nyní utratí o stokorunu více. T rochu menší ztráty zasáhly řidiče naftových vozů, kteří nyní platí u padesátilitrové nádrže v průměru o padesát až pětasedmdesát korun navíc. Došlo i k přeskupení benzinového žebříčku nejlevnějších a nejdražších měst. Nejdráž nyní tankují pražští řidiči, draze zůstalo na Olomoucku i Liberecku, ale cenový skok byl v těchto dvou městech méně než dvoukorunový. V íce než o dvě koruny povyrostly ceny v Hradci Králové a v Plzni. Děkujeme čtenářům, kteří nám telefonují své poznatky o cenách paliv,a i nadále uvítáme všechny telefonáty s informacemi o čerpacích stanicích, u kterých lze tankovat hodně levně nebo naopak příliš draze. T elefonní číslo, na které můžete redakci své poznatky volat, najdete v tiráži dole na poslední straně deníku nebo regionálních příloh. Informace můžete posílat i přes internet na adresu automoto@mafra.cz. Ceny zjišťovali osobně nebo telefonicky redaktoři MF DNES ze všech regionálních redakcí ve dnech od 20. do 27. července.




Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.