Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ceny dílů hovoří pro felicii, ale zajímavý je i peugeot

aktualizováno 
Jak provoz automobilu zatíží motoristovu peněženku, to významně ovlivňují také ceny náhradních dílů. to významně ovlivňují také ceny náhradních dílů. Důležité jsou zejména ty, jejichž výměně se majitel vozu nevyhne, neboť podléhají pravidelnému opotřebení a jejich náhrada je nutná vždy po ujetí určitých kilometrů. Ceny vybraných součástek hovoří ve prospěch Škody Felicia.
Její mladší sestra fabia se v tomto směru přiblížila zahraniční konkurenci, a v některých položkách je dokonce dražší než koncernový sourozenec Volkswagen Polo. Přitom jejich motory jsou téměř stejné. Peugeot 206 je pozoruhodný příznivými cenami filtrů, tedy součástek, které motorista vyměňuje s železnou pravidelností. Redakční cenové srovnání se týká dílů, které většinou jsou typické pro automobily s naftovými motory. Startér a akumulátor je v hodnocení proto, že u dieselů patří k nejnamáhanějším součástkám. Baterie je volena pro vůz s nejnižším stupněm výbavy s připomenutím, že každá jednotka kapacity navíc stojí peníze. Nejvíce tedy motorista zaplatí za baterii pro peugeot. Cena je ovšem závislá na značce akumulátoru. Při hodnocení provozních nákladů jsou důležité také intervaly výměn oleje v motoru i velikost olejové náplně. Každá výměna oleje navíc představuje přibližně 1800 korun. Vždy ji ovlivňuje cena oleje a práce mechanika. Obojí se může výrazně odlišovat - například za litr plně syntetického oleje vydá motorista až dvojnásobek toho, co zaplatí za olej minerální. Údaje pro srovnávací tabulku poskytli buď autorizovaní prodejci, nebo tuzemští zástupci jednotlivých značek. Jde o nové a originální díly.

Ceny vybraných náhradních dílů testovaných automobilů (Kč)

Vůz

Škoda Felicia 1.9 D

Škoda Fabia 1.9 SDI

Peugeot 206 1.9 D

VW Polo 1.9 SDI

Fiat Punto 1.9 D

olejový filtr

366

313

322

367

393

palivový filtr

1115

1299

377

1252

1181

vzduchový filtr

434

601

377

526

702

žhavicí svíčka

318

533

576

318

813

brzd. destičky (sada)

690

1912

1561

1868

2311

lamela spojky

1206

3309

3522

2273

2735

tlum. pérování před.

1099

2169

1531

2952

3444

olej. náplň motoru (l)

5

4,5

4,5

4,7

5

interval vým. oleje v motoru (km/měs.)

7500/12

15 000/12

15 000/24

15 000/12

10 000/18

startér

14 269

16 124

12 372

10 917

8037

akumulátor

60 Ah

60 Ah

72 Ah

60 Ah

48 Ah

Pramen: MF DNES
Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.